تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۱۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درآمد 4400 میلیاردی دولت از مالیات حقوق کارکنان
در 9 ماهه امسال از حدود 6800 میلیاردی که دولت از محل مالیات بر درآمد بدست آورده بیش از 4000 میلیارد تومان را از مالیات دریافتی از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی کسب کرده است.

در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شد تا حدود 10 هزار و 140 میلیارد تومان از درآمدهای دولت را مالیات بر درآمد تشکیل دهد که عملکرد 9 ماهه بودجه نشان می دهد حدود 6857 میلیارد تومان از این منابع محقق شده است.

این در حالی است که تا پایان آذرماه از 3547 میلیارد مصوب برای مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی، بیش از 2100 میلیارد تومان و از 2787 میلیارد پیش بینی شده برای مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی نیز 2300 میلیارد تومان محقق شده است.

مالیات دریافتی از کارکنان در هر دو بخش عمومی و خصوصی در سال جاری نسبت به 9 ماهه سال گذشته و سال 1391 با افزایش همراه بوده است به گونه ای که مجموع مالیات پرداختی کارکنان بخش عمومی در سال جاری 33.8 درصد و کارکنان بخش خصوصی نیز 15.4 درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین بخش دیگر از درآمد مالیاتی دولت از محل درآمدها را مالیات مشاغل تشکیل می دهد که در 9 ماهه سال سهم 2100 میلیارد تومانی از عملکرد 6857میلیارد تومانی این بخش را به خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، مالیات بر مستغلات حدود 340 میلیارد و مالیات متفرقه بر درآمد نیز بالغ بر سه میلیارد تومان از درآمدهای دولت از محل مالیات بر درآمد را از فروردین تا آذرماه سال 1393 تشکیل داده اند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
سلام متاسفانه بارها و بارها این نکته ی مهم از مجاری مختلف گفته شده و باز تکرار میشود که پاکترین مالیات دهنده ها کارکنان محترم بخش خصوصی و دولتی است و متاسفانه بارها و بارها گفته شد که بسیاری از بازاریان و حتی کسبه جز که طبق قانون تاجر محسوب می شوند تراز مالی واقعی ندارند و بدترین مالیات دهنده ها هستند و تا کنون اقایان مالیات بگیر کشور که خود مالیات دهنده خوبی هستنند راه کار مناسبی نه اندیشه ده اند. این در حالی است که بازار در مقابل هر طرحی با شدد برخورد میکند نمونه ان برخورد صنف معروف طلا فروش با طرح مالیاتی دولت است که با راحتی از زیر ان شانه خالی کرد و مالیات 9 در صد را از جیب مردم میگیرند و نمیدانم چگونه به دولت باز میگرداند . نماینده های محترم هم فقط در گیر مشکلات خاص خود هستنند و از این منبع امن و عالی در امد زایی که در بسیار ی از کشور ها اصل بودجه سالانه انها است صرف نظر میکنند و همچنان به نفت خوزستان چشم طمع دارند
:
:
:
آخرین اخبار