تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۸۱۵۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
57 درصد جمعيت خوزستان تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند
مديركل تأمين اجتماعي خوزستان گفت: بيش از 57 درصد جمعيت استان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند.

علي تركاشوند در نشست خبري كه امروز برگزار شد، اظهار كرد: در استان خوزستان تعداد 770 هزار بيمه شده اصلي و 150 هزار مستمري‌بگير تأمين اجتماعي هستند كه با احتساب جمعيت تحت كفالت آنها، در مجموع 2 ميليون و 700 هزار نفر تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند.

وي ادامه داد: دستوري كه امروز به ادارات تأمين اجتماعي ابلاغ شد، اين است كه آن دسته از متقاضيان بيمه كارگران ساختماني مي‌بايست از دوم بهمن ماه امسال با توجه به قانون جديد، 15 درصد از مجموعه عوارض ساختماني خود را به عنوان كارفرما و در قالب حق بيمه به تأمين اجتماعي پرداخت كنند كه اين مبلغ تا 20 درصد با موافقت هيات وزيران قابل افزايش است.

مديركل تأمين اجتماعي خوزستان اظهار كرد: پروژه ساخت مساجد، تكايا، حسينيه ها و دارالقران‌ها از پرداخت حق بيمه معاف هستند. البته چنانچه مسجدي باشد كه در كنار آن موقوفاتي با ماهيت تجاري وجود داشته باشد، بايد حق بيمه پرداخت كند. مرزبندي‌ها و اطلاع رساني ها در اين زمينه با هماهنگي شهرداري، تأمين اجتماعي و بخش فني استانداري خوزستان صورت مي گيرد.

تركاشوند افزود: در ارتباط با اجراي منويات مقام معظم رهبري در خصوص عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي در كشور، تأمين اجتماعي به عنوان يكي از مجموعه هاي تأثيرگذار مي تواند عهده دار مسئوليت هايي در اين زمينه باشد و بخش قابل توجهي از امنيت اقتصادي كه مردم به دنبال آن هستند، مي تواند توسط تأمين اجتماعي محقق شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار