تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۱۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استخدام مربیان پیش‌دبستانی در انتظار مجوز دولت
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره توافق آموزش و پرورش در مجلس برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی گفت: در حال دستیابی به توافقاتی در این خصوص هستیم.

علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد ارزش‌های انقلاب اسلامی به خوبی به دانش‌آموزان منتقل نمی‌شود؟ گفت: نمی‌شود یک پاسخ صریح به این پرسش داد اما به نظر می‌رسد با رفتارمان می‌توانیم ارزش‌ها را منتقل کنیم. رفتار مسوولان و اولیا می‌تواند در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل دیگر موثر باشد.

همچنین فاضل، مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش نیز در حاشیه این مراسم ضمن اعلام این خبر که مکاتباتی با دفتر دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درباره استخدام مربیان پیش‌دبستانی انجام شده است، گفت: مجوز را دریافت کنیم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود 10 هزار مربی پیش‌دبستانی استخدام خواهند شد، گفت: منتظر موافقت کتبی هستیم.

رمز پیروزی انقلاب و مشی امام خمینی (ره) در فتح قلب‌ها بود

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مراسم زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فرهنگیان، دانش‌آموزان و ملت ایران و با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب و مشی امام خمینی (ره) در فتح قلب‌ها بود، گفت: امروز آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند در تبیین اسلام ناب محمدی و تربیت فرزندان اسلامی، منطبق با دیدگاه‌ها و راه امام (ره) و جریانی که از سوی مقام معظم رهبری خلف صالح امام (ره) دنبال می‌شود، گام بردارند.

فانی گفت: دوازدهم بهمن‌ماه سال 1357 روز بزرگی بود. روزی که امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب پس از 15 سال تبعید به میهن اسلامی برگشت و با قدوم ارزشمند خودش جمهوری اسلامی استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.

وی افزود: در آن سال مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل بودند و هر روز دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه اقشار مختلف در تظاهرات مردمی با حضور گسترده خود در عرصه‌های مختلف زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقش دانش‌آموزان و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است، گفت: قرار بود امام خمینی (ره) زودتر به وطن برگردد اما رژیم شاهنشاهی فرودگاه‌ها را بست و روحانیون مبارز سراسر کشور به عنوان اعتراض در مسجد دانشگاه تهران متحسن شدند.

فانی افزود: بنده در آن زمان دانشجوی دانشگاه تهران و معلم بودم و از نزدیک در جریان فعالیت‌های روحانیون مبارز قرار داشتم. روز 12 بهمن‌ماه که امام خمینی وارد کشور شد، نور امید و شعف در استقبال بزرگ از امام در تهران مثال زدنی و از یادنرفتنی است.

وی با اشاره به اینکه از 12 تا 22 بهمن‌ماه اتفاقات بزرگی در کشور رخ داد، عنوان کرد: صبح روز 22 بهمن در پادگان عشرت‌آباد و میدان سپاه امروزی حضور داشتم و یاد و خاطرم هست که میان مردم و نیروهای رژیم شاه در داخل پادگان درگیری بود و از آنجا که پادگان سقوط کرد و به دست مردم افتاد به طرف میدان حر امروزی حرکت کردیم و آنجا هم میان مردم و نیروهای رژیم درگیری بود. نکته جالب توجه در همه این درگیری‌ها آن است که وقتی نیروهای شاه تسلیم می‌شدند همه مردم آنها را مثل برادران خود در آغوش می‌گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تصریح این مطلب که رمز پیروزی انقلاب اسلامی و مشی امام در فتح قلب‌ها بود، گفت: ساعت 2 بعدازظهر 22 بهمن‌ماه زمانی که پیچ رادیو را چرخاندیم اخبارگو اعلام کرد که «اینجا ایران است صدای انقلاب مردم ایران» و ما دریافتیم که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و زمینه فراهم شد تا مردم نه تنها ایران بلکه مردم دنیا با اسلام ناب محمدی آشنا شوند.

وی ادامه داد: اسلام واقعی که متاسفانه با برنامه‌ریزی استکبار به عقب رفته بود دوباره احیا شد و نام امام (ره) به عنوان احیاگر اسلام نام محمدی مطرح شد. امام خمینی (ره) به گردن همه مردم ایران و جهان حق دارد. وی باعث شد در دنیا شاهد حرکات اسلامی، آزادبخش و استکبارستیز باشیم. وی در فرمایشاتش گفته بود که «انقلاب صادر شده بود» و از فعل ماضی استفاده کرده بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز در سراسر دنیا اسلام ناب محمدی می‌تواند نیاز جامعه جهانی را برطرف کند، عنوان کرد: اگر جریانات انحرافاتی چون داعش ایجاد شده است، حاکی از آن است که حرکت استکبار در خلاف مشی احیاگر امام سامان یافته است. وجود داعش و مانند آن حرکتی برخلاف جهت حرکت اساسی، مبنایی و فکری امام در احیای اسلام است.

فانی با بیان اینکه امروز این وزارتخانه وظیفه خود می‌داند در تبیین اسلام ناب محمدی و تربیت فرزندان اسلامی، منطبق بر دیدگاه‌ها و راه امام و جریانی که مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام دنبال می‌کند، گام بردارد گفت: در این راستا اقداماتی انجام داده‌ایم و آنها را ادامه خواهیم داد. سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نقشه خوبی برای تحقق دیدگاه امام عزیز است و امیدواریم بتوانیم دنباله‌رو راه امام و مقام معظم رهبری باشیم و از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
صبح امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
باسلام واحترام اقای فانی یادتان می ایدکه ازاجرای مصوبه قانونی مجلس دربرگزاری ازمون مامربیان درموعدمقررسخن می گفتیدیادتان هست که می فرمودید ماموظفیم مصوبه قانونی مجلس رادرزمان معین برگزارکنیم وحتی ازبرگزاری ازمون در17 مرداد93 گفتیداماچه شدکه یکباره شماومعاونین محترمتان که ازبی عدالتی اقای حاج بابایی درحق مامربیان بخت برگشته سخن هاگفته وقلم فرسایی می کردید یکباره خودتان نه تنها راه حاج بابایی راادامه داددید بلکه باعنوانینی چون بیسوادتحمیلی واضافی همه قولهاوسخنان قبل خودرافراموش کردیدواکنون که موعددوسال وانجام واجرای قانون برگزاری ازمون شده به بهانه های گوناگون اززیرباران شانه خالی می کنید .اقای فانی ومعاونین محترم ایااین عدالت است ایا این مسلمانی است ایااین انصاف است .چگونه خودراپیروامام حسین بنامیم امامی که جان خودرادرراه تحقق وبرقراری عدالت فدانمود.می گوییداعتباروردیف ونیروی مازادداریم جناب فانی ومعاونین محترم قدم رنجه به خوزستان نماییدببینیدچگونه بازهمان روش سابق پیاده شده ونورچشمی هابه عنوان نیروی شرکتی مشغول به تدریس درمدارس شده اند ومطمئن باشید فرداهمین نیروهای شرکتی باچندیایک سال سابقه ماننددوره اقای حاج بابایی پیمانی ورسمی میشوندوبازمامربیان پیش دبستانی بابیش از9سال سابقه خدمت ومدرک تحصیلی دانشگاهی بایدمضحکه و بازیچه وموردتحقیروخوارشدن توسط جنابعالی ومعاونین محترمتان مانندخسرونظری وبطحائی ودیمه وروکفاش قراربگیریم .اقای فانی ماازظلم وبی عدالتی جناب اقای حاج بابایی باافتخاروغروربه دولت تدبیر وامید چشم بسته بودیم ولی انگارهمه اینها جزسرابی بیش نبودوظلم وبی عدالتی که درحق مامربیان گردیده بودراشماوهمکارانتان هزاران برابرنمودید
جناب اقای فانی اقای حاج بابایی دههانیرورابعنوان خدمتگزارومعلمان قرانی بدون ازمون جذب ویکشبه باطرح غیرقانونی مهرافرین به پیمانی تبدیل وضعیت نمودوخیلی جالب است که امروزاقای کفاش معاون محترم شما ازرسمی شدن این معلمان باخوشحالی خبرمی دهد.امااقا ی فانی شماازاجرای یک مصوبه قانونی مجلس درباره برگزاری ازمون ازمربیان عاجزماندید.واقعا که مامربیان دراین روزهای عزیزعلاوه برمظلومیت امام حسین ویاران بزرگوارشان بایدبه ظلم وستم وجفایی که به مامربیان پیش دبستانی بخت برگشته گردیده نیزخون گریه کنیم .خواهربی پناه ودرمانده ودردمندپیش دبستانی شما
:
:
:
آخرین اخبار