تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۸۱۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معزی:
دو هزار معلم تربیت بدنی در مدارس خوزستان فعالیت می‌کنند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از فعالیت دو هزار معلم تربیت بدنی در مدارس خوزستان به منظور ارتقای توان بدنی دانش آموزان خبر داد.

محمود معزی اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش های تعلیم و تربیت رسمی کشور، موضوع تربیت بدنی دانش آموزان است که اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که سه شاخص ( تربیت بدنی مدارس، سلامت و بهداشت مدارس و پیشگیری و مراقبت های اجتماعی) از 26 شاخص آموزش و پرورش خوزستان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دو هزار معلم تربیت بدنی در مدارس خوزستان فعالیت می کنند ولی در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی حدود 300 معلم در این بخش مواجه هستیم. به منظور تقویت بنیه علمی و افزایش کیفیت، فعالیت های بسیاری را برای نیروهای خود تدوین کرده و برنامه ریزی شده است. همچنین مقرر شده تا 30 درصد از مدارس خوزستان را به پنج وسیله اصلی ورزشی مجهز کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: امسال برای اولین بار نخستین تفاهمنامه ای را با اداره کل ورزش و جوانان منعقد کردیم. برای دانش آموزان و همکاران برنامه های متنوعی را پیش بینی کردیم که طرح آهن یاری و ویتامین بی (برای اولین بار در خوزستان) از مهمترین برنامه های ما هستند.

معزی یادآور شد: اعتقاد داریم که در کنار تعلیم و تربیت رسمی استان و کشور یک آموزش و پرورش غیررسمی وجود دارد که باعث کشیده شدن دانش آموزان به سمت بسیاری از مسائل حاشیه ای شده که اعتیاد مجازی ( اینترنت و لب تاپ ) و بحث مبارزه با مواد مخدر از اینگونه مسائل است.

وی بیان کرد: وقتی دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند، بعد از 12 سال تحصیل باید مشخص شود در بخش سلامت چه کاری انجام داده ایم. مهارت ها در تربیت بدنی مهم است زیرا مسائلی مانند نظم، مسئولیت پذیری و تعاون را یاد می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: 50 هزار دانش آموز در کانون های ورزشی مختلف استان خوزستان عضو هستند که تعدادی از آنهایی که از توان بدنی و ورزشی بالایی برخوردار باشند را به 42 هیئت ورزشی خوزستان معرفی می کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت بهداشت مدارس مناطق عشایر گفت: یکی از مهمترین دغدغه های ما در این معاونت رسیدگی به بهداشت و سلامت مناطق محروم بوده است.  بیشتر بر مدارس مناطق محروم، شبانه روزی و دخترانه تاكيد داريم. در حقیقت بهداشت و سلامت اولویت اول برای ما است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار