تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۸۱۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد ۴.۸ درصدی ولادت در ۱۰ ماه نخست سال جاری
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از رشد ۴.۸ درصدی ولادت در ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

علی اکبر محزون گفت: در ده ماهه نخست سال جاری ۱.۲۷۹.۵۳۵ مورد ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد رشد داشته است. همچنین ۵۸۷ هزار و ۹۷۲ مورد ازدواج،‌ ۱۳۳ هزار و ۳۰ طلاق و ۳۷۶ هزار و ۵۶۳ مورد فوت در ۱۰ ماه سال جاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور همچنین کل جوانان ازدواج نکرده دارای تحصیلات عالی را ۴ میلیون و ۷۸۱ هزار اعلام کرد که از این تعداد، ۷۹۱ هزار نفر از سن متعارف ازدواج نیز عبور کرده‌اند.کل جوانان ازدواج نکرده در سن ازدواج ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر هستند که از این بین ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه کل جوانان ازدواج نکرده در سن ازدواج و دارای تحصیلات عالی که از سن متعارف عبور نکرده اند 3 میلیون و 990 هزار نفر هستند، گفت: از این تعداد یک میلیون و 973 را مردان و 2 میلیون و 17 هزار نفر را زنان تشکیل داده اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ گذار سنی جمعیت کشور از جوانی به میانسالی وارد شده است و پیش بینی می‌شود در صورت ادامه باروری زیر سطح جانشینی و برابری نرخ ولادت و فوت در دهه ۱۴۲۰ رشد جمعیتی برابر صفر خواهد شد.

محزون تصریح کرد: در حال حاضر در پنجره جمعیتی قرار داریم و شاهد بالاترین میزان نسبت جمعیت در گروه‌های سنی ۱۵ تا ۶۴ ساله که جمعیت مولد و بالقوه فعال از نظر اقتصادی نام دارد هستیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار