تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۸۱۶۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر تاکید کرد:
لزوم مطالعه جوانان در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی
امام جمعه خرمشهر بر لزوم مطالعه و جستجو جوانان در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.

ظهر امروز مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر، ولی‌الله حیاتی فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی خرمشهر سایر مسئولان محلی در دبیرستان پسرانه آرهاشم خرمشهر برگزار شد.

امام جمعه خرمشهر در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان شهید آرهاشم خرمشهر، قرن بیستم را متعلق به امام خمینی دانست و اظهار کرد: امام راحل بود که بار دیگر دین را به عرصه بین‌المللی وارد کرد در حالی که کفر و شرک سراسر جهان را فرا گرفته بود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر با بیان اینکه امروز توجه اول عالم به اسلام است، افزود: رسالت علما بسان رسالت انبیاست و خداوند آنها را فرستاده تا دین را به متن جامعه هدایت کنند.

وی ادامه داد: اهمیت علما در عصر کنونی با توجه به تلاش استکبار جهانی برای حاکم ساختن اسلام آمریکایی و عقب راندن اسلام ناب محمدی از متن به حاشیه، دوچندان شده است.

امام جمعه خرمشهر در ادامه، انقلاب را شکل دهنده حرکتی خاص در قرن 21 دانست و با اشاره به نامه اخیر رهبری به جوانان اروپایی، عنوان کرد: نامه رهبری به جوانان اروپایی با توجه به تلاش استکبار برای ترسیم چهره وحشتناک از اسلام بسیار مهم بوده است.

موسوی‌فر، دعوت جوانان اروپایی به مراجعه به کتب اسلامی و به طور ویژه قرآن را مهم‌ترین پیام رهبری در نامه خویش به جوانان اروپایی دانست و ادامه داد: ما در ایران نیز باید توجه ویژه‌ای به قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ص) عصمت و طهارت کنیم و با توجه به شرایط عصر کنونی جوانان باید مراجعه به قرآن کریم داشته باشند.

وی، برای درک مفهوم عمیق انقلاب، نسل سوم و چهارم را دعوت به مقایسه دوران پیش و پس از انقلاب کرد و گفت: باید مطالعه‌ای در قبل و بعد از انقلاب داشت و سپس بین این دو دوره از جنبه‌های مختلفی همچون وضعیت اقتصادی، سیاسی و شرایط فرهنگی  و سایت داخلی و دفاعی به مقایسه پرداخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، جوانان را به جستجو در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی فراخواند و گفت: با جستجوی ساده در اینترنت در مورد دستاوردهای انقلاب مدارک مستند و مستدلی فراهم می شود که به ایرانی بودن خود افتخار خواهید کرد.

موسوی‌فر، پیشرفت‌های کشور از جنبه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و عنوان کرد: بهره مندی روستاها از نعمت آب شرب، گاز، تلفن و راه‌های ارتباطی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری که 11 برابر سرعت رشد علمی جهان است از جمله رهاوردهای انقلاب اسلامی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار