تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۸۱۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور و رجعت است
امام جمعه خرمشهر گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور و رجعت است.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر شامگاه یکشنبه در جمع مدیران و مسئولان خرمشهری اظهار کرد: مناسبت‌های بزرگی همچون ولایت و بعثت حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) و تمام روزهایی که از صدر اسلام تاکنون اسلام به پیروزی رسیده است یوم‌الله است و 22 بهمن و سالروز ورود امام نیز یوم‌الله به شمار می‌رود.

وی سه روز«یوم ظهور»«یوم رجعت»و«یوم القیامه»را سه روز ذکر شده به نام یوم‌الله در منابع دینی دانست و افزود: مطابق روایت در طول تاریخ یوم‌الله بسیاری وجود داشته و اهمیت این موضوع و برجسته شدن این سه روز به بحث رجعت امام مهدی(ع)و مهدویت باز می‌گردد.

امام جمعه خرمشهر در ادامه خاطر‌نشان کرد: زمانی که به ارتباط این سه پی ببریم، به ارزش نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب پی خواهیم برد و آن وقت است که به فضای جدیدی راه پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: عصر ظهور مرحله تکمیل اخلاق بوده و نظام اسلامی پله‌ای برای رسیدن به عصر ظهور است.

موسوی با بیان اینکه همه قدردان نظام هستیم اما تاکنون به یک باور عمیق دست نیافته‌ایم، متذکر شد: این نظام و انقلاب نعمت بزرگی است که نیاز به شکرگذاری دارد و لازمه رسیدن به این باور لمس دستاوردهای انقلاب است.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها از سوی استکبار در طی سال‌های گذشته از مسئولان تلاش در راستای خدمتگذاری و گره‌گشای از مشکلات مردم را خواستار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر به برشماری برخی دستاورهای انقلاب پرداخت و اظهار کرد: در 36 سال پس از پیروزی انقلاب در زمینه علمی رشدی 11 برابری جهان داشته‌ایم و امروز شاهد افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان کشور در مقایسه با 154 هزار دانشجو در تعداد محدود دانشگاه‌های کلانشهرها در سال 57 هستیم.

موسوی تبدیل شدن ایران به یکی از قطب‌های پزشکی جهان را دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و بیان کرد: رشد علم پزشکی کشور در بحث‌هایی همچون سلول‌های بنیادی، ترمیم ضایعات نخاعی و تولید دارو چشم‌گیر بوده است.

وی ادامه داد: شبیه‌سازی حیوانات، ثبت نام ایران جز 9 کشور دست یافته به انرژی هسته‌ای، ورود به پایگاه‌های فضایی و قرار دادن چندین ماهواره در مدار زمین از دیگر دستاورهای انقلاب در راستای اعتلای میهن اسلامی است.

امام جمعه خرمشهر پیشرفت تکنولوزی نانو، بهره‌گیری از لیزر و پیشرفت‌های حاصل شده در عرصه‌های نظامی را دیگر نشانه‌های دست‌یابی به خوداتکایی و قدم نهادن در مسیر استقلال دانست.

وی با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری، حرکت به سمت و سوی قطع وابستگی‌ها به کشورهای خارجی را از خواسته‌های معظم‌له خواند و اظهار کرد: برای تحقق این امر باید دولت و مردم به طور هم‌زمان کالاهای خارجی را برخود حرام کنند و این را بدانند که با ارجح دانستن کالای خارجی، به همان اندازه مسبب تعطیلی کارخانه‌های داخلی و بیکاری جوانان کشور خواهند بود.

موسوی نابسامان بودن وضع شهرک‌های صنعتی در سطح استان و کشور را یک هشدار قلمداد کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی از دغدغه‌های رهبری و ستون فقرات انقلاب است و یکی از راه‌های قطع وابستگی، توسعه کشاورزی است.

وی از فرماندار خرمشهر خواست تا پس از اتمام دهه فجر بحث احیای نخیلات این شهر را در اولویت کاری خود قرار دهد و گفت: با تشکیل جلسات ماهانه در مورد کشاورزی با حضور مدیران شهرستان می‌توان تا حدود زیادی به این هدف دست یافت.

امام جمعه خرمشهر 18 روستای مسیر شلمچه را با توجه به ورود قرارگاه کربلا و جهاد نصر در امر لایروبی انهار، دارای شرایطی مهیا برای کشاورزی دانست و خواستار تلاش در زمینه فرهنگ‌سازی در این راستا شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار