تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۸۱۶۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب وبرق خوزستان:
ورودی آب به سدهای خوزستان 54 درصد کاهش یافت
معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: ورودی آب به سدهای استان خوزستان از مهر ماه تا امروز ( یکشنبه ) 54 درصد کاهش داشته است.

نادر افشاری روز یکشنبه افزود: میزان آورد آب به سدهای استان خوزستان سه هزار و 300 میلیون متر مکعب است در حالیکه متوسط آورد هفت هزار و 300 میلیون متر مکعب می باشد.

وی با بیان اینکه ،این رقم حاکی از کاهش چشمگیر ورودی آب به سدهای استان می باشد، افزود: با شرایط فعلی ، صرفه جویی در مصرف آب مهمترین و اولویت حوزه آبریز استان خوزستان می باشد.

افشاری گفت: یک میلیون و 100 هزار هکتار مجوز و پروانه بهره برداری از اراضی کشاورزی در استان خوزستان وجود دارد که از این میزان 800 هزار هکتار زیر کشت رفته است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان از مردم استان خوزستان و کشاورزان خواست نسبت به صرفه جویی در مصرف آب در بخش های مختلف اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه نیز گفت: اراضی زیر کشت سد و نیروگاه کرخه افزون بر 160 هزار هکتار می باشد که به دلیل کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کاهش آب مخزن کرخه باید با جدیت بیشتری صرفه جویی کرد.

فریدون صالحی فر افزود: با توجه به شرایط جوی و کاهش باران ، به ناچار به سمتی می رویم که باید در مصرف آب ، برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

وی حجم آب مخزن کرخه را یک میلیارد متر مکعب ذکر کرد و گفت: ظرفیت سد کرخه هفت میلیارد متر مکعب است که به دلیل کاهش بارندگی به یک میلیارد رسیده است.

صالحی فر، صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی را گامی برای رفع دغدغه موجود عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای با عنوان افزایش بهره وری نیروگاههای استان در محل سد و نیروگاه کرخه خبر داد و گفت: این جلسه با حضور نادر افشاری معاون سازمان آب و برق خوزستان و مدیران عامل نیروگاههای استان خوزستان برگزار شد.

سدهای کارون 4، کارون سه،شهید عباسپور، گتوند علیا ، دز ، سیمره ، کرخه و مارون از جمله سدهای استان خوزستان می باشند که بخش مهمی از برق مورد نیاز کشور را تولید می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار