تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۸۱۶۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در چوئبده آبادان آغاز شد
همزمان با سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان شهرداری و پارک هفت هکتاری چوئبده آبادان آغاز شد.

بخشدار مرکزی آبادان یکشنبه در آیین کلنگ زنی ساختمان شهرداری چوئبده آبادان با تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: دهه فجر تنها برگزاری چند جشن و همایش و چراغانی و تزیین خیابان و میدان نیست، بلکه روح و هویتی دارد که باید به صورت عمیق به آن توجه شود.

محمد صادق جویجری با تاکید بر لزوم نگاه عمیق به ریشه ها و خاستگاه های پیروزی انقلاب، گفت: لازم است در این خصوص، نسل جوان را با ریشه های انقلاب و دستاوردهای آن آشنا کرد.

وی ادامه داد: تبیین سیره شهدا برای نسل جوان عامل مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صیانت از آرمان ها و ارزش های متعالی اسلامی و انقلاب اسلامی دارد.

امام جمعه چوئبده نیز در این آیین، از دهه فجر به عنوان فرصتی برای شناخت اندیشه های امام و اهداف انقلاب یاد کرد و افزود: وقتی در مسیر اهداف انقلاب گام برداشته و ولایتمدار باشیم، به بیراهه نمی رویم.

حجت الاسلام حمید سیلاوی ابزار امیدواری کرد با ارتقاء شهر چوئبده آبادان به مرکز بخش، تحول و رونق اقتصادی در این شهر در راستای ارتقاء شاخص ها محقق شود.

شهردار چوئبده نیز در این مراسم گفت: ساختمان شهرداری چوئبده در زمینی به مساحت سه هزار و 600 متر مربع و زیربنای 920 متر مربع احداث می شود.

امین مرادی هزینه احداث ساختمان شهرداری چوئبد آبادان را 10میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه، این ساختمان در مدت هفت ماه تکمیل می شود.

وی ادامه داد: پارک هفت هکتاری شهر چوئبده نیز با اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال و در مدت زمان هفت ماه در دو فاز احداث می شود.

مردای سرانه فضای سبز شهر چوئبده را چهار متر مربع اعلام کرد و گفت: با احداث پارک هفت هکتاری، سرانه فضای سبز به هفت متر مربع افزایش می یابد.

* زنگ انقلاب در دبستان همت روستای سید حسن حکیم نواخته شد


زنگ انقلاب اسلامی با حضور بخشدار مرکزی آبادان و جمعی از مسوولان محلی در دبستان همت روستای سید حسن حکیم این بخش نواخته شد.

محمد صادق جویجری بخشدار مرکزی آبادان در این آیین با تبریک فرار سیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز بازگشت تاریخی امام راحل به کشور افزود: نواختن زنگ انقلاب تجدید حیات انقلاب و یادآور ایام شکوهمند پیروزی انقلاب است.

وی اظهار داشت: این انقلاب در نتیجه یکپارچگی مردم و رهبری فرزانه امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان عیدی حقیقی برای ایرانیان است.

مدرسه همت در روستای سید حکیم یکی از مدارس محروم بخش مرکزی شهرستان آبادان است که دانش آموزان دختر و پسر در آن مشغول تحصیل هستند.

کمبود امکانات آموزشی از مشکلاتی است که این مدرسه از آن رنج می برد.

شهر بندری چوئبده در مجاورت رودخانه بهمنشیر و در 35 کیلومتری آبادان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار