تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۸۱۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفاهم نامه ساخت محور ارتباطی دوم اهواز - خرمشهر منعقد شد
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از انعقاد تفاهم نامه بین این اداره کل و سازمان منطقه آزاد اروند برای اختصاص اعتبار ساخت محور امام صادق(ع)، محور ارتباطی دوم اهواز - خرمشهر خبر داد.

منوچهر رحمانی روز یکشنبه اظهار کرد: در چارچوب این تفاهم نامه که به مناسبت دهه فجر منعقد شد از سوی منطقه آزاد اروند 80میلیارد ریال برای محور مورد اشاره اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: محور ارتباطی دوم اهواز – خرمشهر که به محور غرب کارون معروف است روستاهای بسیاری را در محدوده خود دارد که 9روستا از این تعداد با 22هزار نفر جمعیت در حوزه استحفاظی خرمشهر قرار دارند.

رحمانی گفت: همچنین بر اساس تفاهم نامه مزبور قرار شد برای همکاری بیشتر سازمان منطقه آزاد اروند و راه و شهرسازی خوزستان در زمینه احداث جاده های مواصلاتی و طرح های تفکیکی دولتی(طرح هایی که به مردم واگذار شده) و نیز سایت های مسکن مهر کارگروهی متشکل از منطقه و اداره کل تشکیل شود.

وی افزود: از محل کارگروه مزبور پروژه های کمربندی اجرا، محور قدیم اهواز – خرمشهر ساماندهی و جاده های روستایی احداث می شود.

رحمانی اظهار کرد: پس از برآورد نیاز اعتباری این پروژه ها قرار است از محل اعتبار سال 94 به منظور اجرای این ها اختصاص یابد.

خرمشهر با 23کیلومتر مربع مساحت یکی از شهرهای جنوبی استان خوزستان است که در 130کیلومتری اهواز واقع شده است.

این شهر به جهت واقع شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه ای دارد.

خرشمهر در انتهایی ترین نقطه استان خوزستان قرار گرفته و اسکله های آن در کرانه های رودخانهٔ اروندرود جای دارد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادر سهرابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
سلام موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی خرمشهر و همچنینن پتانسیل های حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی، لوله ای، جاده ای داخلی و خارجی (اتصال ریل به عراق) مزیتهای بالای خرمشهر بوده، لذا شایسته است دولت تدبیر با سرمایه گذاری های بیشتر و همچنین تخصص بودجه بیشتر راههای مواسلاتی مذکور را توسعه داده و در این زمان از اقتصاد مقاومتی برای کشور بهره برداری کرد و چنانچه تحریم های یک جانبه، چند جانبه و تحریم سازمان ملل برداشته شود، از موقعیت جغرافیایی خرمشهر به مراتب کشور، سرمایداران، بیشتر بهره مند خواهند شد. 93/11/17
:
:
:
آخرین اخبار