تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۱۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره کل بنادر خوزستان خبر داد:
بارگیری نخستین محموله صادراتی گندم دروم در بندر امام
معاون دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان از بارگیری نخستین محموله صادراتی گندم دروم به میزان 24 هزار و 773 تن به مقصد کشور ترکیه، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.

ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های مجتمع بندری امام خمینی به لحاظ برخورداری از توان عملیاتی و تجهیزاتی مناسب و قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی شمال و جنوب، اظهار داشت: این محموله صادراتی با نرخ بارگیری 900 تن در ساعت در اوائل بهمن سال جاری با موفقیت بر روی یک فروند کشتی خارجی بارگیری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به دلیل عمق مناسب اسکله‌ها، توان تجهیزاتی مطلوب، نزدیکی محل دپو به اسکله‌ها، ظرفیت بالای دپو کالا و دیگر مزیت‌های رقابتی، نقش مهمی در تخلیه و بارگیری سریع، ایمن و امن کالاهای اساسی نظیر غلات دارد و از جمله کانون‌های مهم ترانزیت این نوع کالا در منطقه به شمار می‌آید و همواره به عنوان مبدأیی مناسب برای ورود و خروج غلات به شمار می‌رفته است.

معاون دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: همچنین مورد توجه صاحبان کالا و بازرگانان عمده فعال در زمینه غلات بوده و به دنبال آن، این محموله صادراتی که متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران است، از بندر امام خمینی بارگیری شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده محموله دوم به میزان 24 هزار و 227 تن در روزهای آینده به کشور ترکیه بارگیری خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار