تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۲۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی دزفول:
۲۲۰۰ هکتار از اراضی دزفول زیر کشت چغندرقند می‌رود
رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: ۲۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند می‌رود.

احمد زارعی اظهارداشت: امسال در شهرستان دزفول بالغ بر 2200 هکتار ازا اراضی شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند می‌رود.

وی با اشاره به رشد بالغ بر 2 برابری کشت چغندر قند در دزفول گفت: میزان کشت در سال قبلی قریب به 1000تن بوده که در مقایسه با آمار کنونی رشد 2.2 برابری داشته‌ایم که افزایش رشد قابل توجهی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول یسیار مقرون به صرفه و سبب صرفه جویی در منابع آبی است.

وی با اشاره به میزان صرفه جویی آب گفت: کشت چغندرقند در دزفول به گونه‌ای است که به طور متوسط به ازای هر متر مکعب آب، یک کیلو شکر تولید می‌شود در حالی که متوسط کشور به ازای هر یک متر مکعب آب، 350 گرم شکر است.

زراعی گفت: با استناد به این به آمار کشت در دزفول 70درصد در منابع آب صرفه جویی میشود که یک رکورد مناسب است.

وی افزود: بهره‌برداری کشت چغندرقند در سال گذشته متوسط 65 تن در هکتار بوده است که امسال با پیش بینی‌های صورت گرفته، در هر هکتار برداشت 70 تنی را تجربه می‌کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی دزفول با بیان مشکلات کشت چغندر قند در دزفول عنوان کرد: ما در سال‌های گذشته محصولات خود را به کارخانه‌های دزفول و اهواز عرضه می‌کردیم اما اکنون با تعطیلی این دو کارخانه مجبور شده‌ایم محصولات خود را به کارخانه‌های اصفهان عرضه کنیم.

وی گفت: ارسال محصولات کشاورزی به کارخانه‌های استان‌های دیگر و تعطیلی کارخانه‌های خوزستان به نوعی سوزاندن فرصت‌های شغلی در استان است و ضمنا سبب سوددهی کمتر در صنعت چغندر قند خوزستان می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار