تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۲۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار وارد خوزستان می شود / تشکیل کانون ریزگرد در عراق
خوزنیوز: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تشکیل یک کانون گرد و غبار در کشور عراق و ورود آن به کشور خبر داد.

شهریار عسگری در گفت  و گو به خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: مطلع شدیم که یک کانون تشکیل گرد و غبار در کشور عراق تشکیل شده است و در حال ورود به استان خوزستان است.

وی ادامه داد: با توجه به جهت وزش باد احتمال درگیر شدن شهرهای جنوب خوزستان در این پدیده بیشتر است.

عسگری بیان داشت: آخرین گزارش ها از  غلظت ریزگردها در آبادان 1300 میکروگرم بر متر مکعب، اهواز، 352 میکروگرم بر متر مکعب، ماهشهر، 266 میکروگرم بر متر مکعب، شوشتر، 280 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک، 224میکروگرم بر متر مکعب و گتوند میکروگرم بر متر مکعب حکایت دارد.

براساس گزارش کاربران خوزنیوز و تصاویر دریافتی از دقایقی پیش گرد و غبار شدید شهر بستان که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد، را فرا گرفته است.

همچنین اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان از شکل‌گیری توده گرد و غبار جدید در عراق و ورود آن به این استان تا ساعاتی دیگر خبر داد.

اداره‌کل هواشناسی خوزستان لحظاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بررسی آخرین تصاویر هواشناسی و نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده شکل‌گیری توده گرد و خاک در جنوب کشور عراق است.

این اداره‌کل خاطرنشان کرد: با توجه به جهت وزش باد، طی ساعات آینده در بخش‌هایی از غرب، مرکز و جنوب استان شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان و بخش‌هایی از اهواز و ماهشهر و بندر امام خمینی و ... شاهد بروز پدیده گرد و خاک خواهیم بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت حداکثر تا اوایل صبح فردا ادامه داشته باشد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در حال حاضر سرعت باد در سطح استان خوزستان 3 متر بر ثانیه و 10 کیلومتر بر ساعت است.

:
:
:
آخرین اخبار