تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۸۲۵۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادداشت وزیر بهداشت پس از سفر به خوزستان؛
خوزستان همیشه خوزستان است
به عنوان نماینده رییس جمهور عازم اهواز شدم تا وضعیت این شهر و مشکل مردم استان در مواجهه با ریزگردها را بررسی کنم/نخستین نکته‌ای که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرد آن است که شرایط آب و هوایی کشور تغییر کرده و به دلیل خشک‌سالی گسترده‌ای که از ٢٥ سال قبل آغاز شده، اکنون ٢٢ استان درگیر مسأله ریزگردها هستند
خوزنیوز؛ به عنوان نماینده رییس جمهور عازم اهواز شدم تا وضعیت این شهر و مشکل مردم استان در مواجهه با ریزگردها را بررسی کنم. مردمی که در طول سال‌های دفاع مقدس، تا پای جان برای دفاع از انقلاب و کشورشان، در برابر دشمن ایستادگی کرده‌اند. آن چه مشخص بود این که ریزگردها و غبار در این منطقه وضعیت بسیار بدی را پدید آورده‌اند و زندگی مردم را با مشکل مواجه ساخته‌اند؛ چنان که با چند دقیقه حضور در فضای باز، سر و روی انسان پر از خاک می‌شود. در همین شرایط باز هم مردم برای شرکت در راهپیمایی سالروز انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمده بودند. همه آنها که آمده بودند اما انتظار داشتند برای رفع این مشکل کاری انجام شود و شرایط بهبود یابد.

نخستین نکته‌ای که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرد آن است که شرایط آب و هوایی کشور تغییر کرده و به دلیل خشک‌سالی گسترده‌ای که از ٢٥ سال قبل آغاز شده، اکنون ٢٢ استان درگیر مسأله ریزگردها هستند. پس ما باید این وضعیت را بپذیریم و با همین شرایط کشور را مدیریت کنیم. نگاه مسئولان و مردم هر دو باید تغییر کند. با توجه به تغییر اکوسیستم باید برای سامان دادن منابع آبی کشور، کنترل آلاینده‌ها و... برنامه‌ریزی کنیم و هموطنان هم باید با درک شرایط موجود، رفتار شهروندی مناسبی داشته باشند.

نکته دوم این که باور کنیم با سخنان احساسی و فرافکنی نمی‌توان این معضل را حل کرد. انجام کار علمی، سود جستن از دانش مشاوران کارآزموده و داشتن برنامه، تنها چاره است. با مردم هم البته باید صادقانه صحبت کنیم. آن چه بر افکار عمومی اثری نامطلوب برجای می‌گذارد، تبلیغات غیر واقع و عدم انعکاس حقایق است.

در این سفر همراه با استاندار خوزستان و مسئولان محلی به سوسنگرد، هویزه، پاسگاه زید، کوشک، جفیر، طلایه و نقطه صفر مرزی در تالاب‌های هورالظیم نیز رفتیم؛ در کنار تجدید خاطره‌ای که برایم بسیار ارزشمند بود، به خوبی می‌شد دید که بخش زیادی از ریزگردها از سمت عراق وارد کشور می‌شود. البته آنها هم در مذاکرات اظهار کرده‌اند به خاطر فعالیت‌های سد سازی همسایه شمالی‌شان با خشک‌سالی مواجه شده‌اند.

خوشبختانه طی چند روز آینده همراه با معاون اول محترم رییس جمهور، سفری به عراق خواهیم داشت؛ قطعاً این موضوع را نیز با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

البته نباید از حق گذشت که برخی کارهای غیر علمی و کارشناسی نشده خودمان طی سال‌های گذشته نیز به این موضوع دامن زده است. به یاد دارم در طول سال‌های دفاع مقدس، هر بار که به استان خوزستان آمدم، در مسیر، به جز جاده، همه جا را آب فراگرفته بود؛ حالا اما تا چشم کار می‌کند، جز بیابان‌های خشک چیزی دیده نمی‌شود.

گزارش این سفر را به جناب آقای رییس جمهور و جناب آقای دکتر جهانگیری ارائه خواهم داد. در جلسه هیأت وزیران نیز در این مورد صحبت خواهیم کرد و تمام قول‌هایی را که به مردم شریف خوزستان دادم، شخصا پیگیری می‌کنم.

لازم است مردم هم بدانند، خوزستان همیشه برای ما خوزستان است. من در هیأت وزیران کسی را نمی‌شناسم که در سال‌های دفاع مقدس به نوعی درگیر جبهه و جنگ نبوده یا شهیدی را تقدیم انقلاب و کشور نکرده باشد. به عنوان نمونه، دو برادر جناب آقای دکتر جهانگیری در همین خطه پاک، خوزستان عزیز، به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند. چنین افرادی قطعاً دغدغه وجب به وجب این مرز و بوم و به‌ویژه خوزستان را داشته و خواهند داشت.
برچسب ها: وزیر بهداشت
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
همش فرافکنی!
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
3
12
دم شما گرم آقای دکتر لااقل تشریف آوردین و چند روزی همدرد ما شدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
خاطره خوبی تعریف کرد
سارا رادمهر
|
Finland
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
ببينيم چي ميشه !
من كه چشمم آب نمي خوره .
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
وزیر محترم فرا فکنی چقدر ؟؟؟ آقای چیت چیاان وزیر محترم نیرو در جمع مردم کرمان در روز دوشنبه( همان روزهایی که خوزستان غرق در خاک بود) میگویند تا یک سال دیگر آب بخش شمالی کرمان از با طرح بهشت آباد تامین میگردد. برادر عزیر همه میدانیم طرح بهشت آباد همه مردم خوزستان را راهی گورستان و کویرهای مرکزی ایران را بهشت خواهد کرد، چرا همه مسائل را به دولتهای خارجی ربط میدهید سد گتوند و ساخت آن در کنار معدن نمک، زدن سدهای بی شمار و انتقال آب آنهم در یک کشور و منطقه گرمسیر بر خلاف اصول کارشناسی است، برادر عزیز دوره سد سازی به سر آمده کمی فراجناحی به قضیه بنگرید ، همه دولتها از سردار سازندگی تا اصلاخات و ... در این اتفاق ناگوار سهیم هستند و شما هم دارید افکار را با هدف تامین مطامع خود منحرف میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
آقای وزیر بهداشت ریس جمهور آینده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
سفر تبلیغاتی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
دمت گرم شاگرد اول كابينه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
ایکاش این سفرها و حرفا پیامدهای خوبی واسه زندگی این نسل داشته باشه نه چند نسل بعد از ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
بازخوبه که ایشون اومدن.خانم ابتکاربدلیل کنسل شدن پروازنیومدن درصورتی که میتونستن زمینی یاریلی تشریف بیارن تاحداقل احساس همدردی خودشونونشون بدن.من خیلی تاسف خوردم که حتی این کارم نکردن
:
:
:
آخرین اخبار