تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۲۶۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصرار مجلس بر افزایش حقوق بازنشستگان
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از تلاش و اصرار نمایندگان برای افزایش قانونی حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم خبر داد.

محمد اسماعیل سعیدی افزود: براساس قانون، مستمری بازنشستگان هر سال باید طبق تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند و پیشنهاد ما نیز در مجلس همین موضوع است.

وی تاکید کرد: سال گذشته نرخ تورم اعلام شده بیش از ۳۵ درصد بود اما حقوق آنها ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. بنابراین ما به التفاوت مانده از حقوق امسال بازنشستگان باید در سال آینده تامین شود و این مبلغ باید جدای از حقوق آنان محاسبه شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اینکه بازنشستگان حقوق کمی دریافت می کنند بر همین اساس باید مستمری آنان و کارگران سالانه حداقل مطابق با نرخ تورم زیاد شود در حالی که در هیچ سالی اینگونه نبوده است.

سعیدی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق زیر ۲ میلیون تومان را خط فقر اعلام کرده و بر همین اساس می بینیم که اکثر بازنشستگان با مبلغ دریافتی ناچیز، زیر خط فقر هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی آماری که تا پایان دی ماه امسال به ما ارائه کرده اند این بود که ۵۰.۲ درصد بازنشستگان حقوق بین یک تا دو میلیون تومان و ۳.۶۱ درصد نیز کمتر از ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

به گفته سعیدی، همچنین ۱۱.۳۸ درصد از مستمری بگیران نیز حقوقشان ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و ۲۰.۳۲ درصد آنان نیز ۸۰۰ تا یک میلیون تومان دریافت می کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان حقوق کمتر از دو میلیون تومان دریافت می کنند و بر اساس گفته وزیر رفاه، زیر خط فقر بوده و از عهده هزینه های زندگی خود و خانواده شان برنمی آیند. بنابراین دولت باید فکر اساسی برای افزایش حقوق این افراد کند.

وی از تلاش کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این بود که دستمزدها در سال آینده بر اساس نرخ اعلام شده تورم تعیین شود که بر اساس آمارهای متعدد، نرخ تورم زیر ۲۰ درصد بوده است این در حالی است که آمارهای غیر رسمی نرخ تورم را بیش از این میزان اعلام کرده است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
2
بهتر نیست بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم بجای قیمت خودرو ومبل شهریه مدارس و دانشگاهها را در سیستم خود لحاظ نماید تا هزینه ها واقعی تر بوده و نرخ تورم حقیقی بدست بیاید و دولتمردان بتوانند تصیمم عاجل جهت مشکلات مردم بگیرند
تالاب کمجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
واقعا که دولت از وصع بازنشستگان تازه داره باخبر میشه باعث تاسف است پس ما دولت برای چیمان است این گفته های مجلس هم برای دلخوش کنک است حلوا حلوا گفتن دهن کسی شیرین نمیشه باید کاری کنیم
:
:
:
آخرین اخبار