تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۲۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساختار قديمي؛ مهم​ترين مشكل مدارس در مواجه با گردوخاك

رئيس اداره سلامت اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش​آموزان در سنيني هستند كه آسيب‌پذير مي​باشند و براي رشد و آموزش نياز به سلامت جسمي و رواني دارند و پديده گرد و خاك تاثير بسيار منفي بر سلامت آن‌ها دارد.

اميد مقيمي‌پور اظهاركرد:​ در روزهايی که با پدیده گرد و خاك مواجه هستیم به مدارس توصيه​هايی به صورت بخش​نامه ارسال مي​شود كه فعاليت​هاي ورزش در اين روزها كنترل و حدالامكان انجام شود و همچنين درزها و منافذ كلاس‌ها در جهت جلوگيري از ورود گرد و خاك پوشانده شود و سعي شود دانش آموزان در فضاهاي سربسته قرار بگيرند.

وي در مورد تجهيزات مدارس در مقابله با پديده گرد و خاك تصريح‌كرد: در تعدادي از مدارس از وضعيت تجهيزات مدارس و بحث سلامت راضي هستيم و در تعدادي ديگر به دلیل ساختار قديمي مدارس استان ناراضي هستيم.

مقيمي ​پور افزود: تعداد مدارس خوزستان بيش از 8 هزار مدرسه است و اين وسعت و گستردگي، رسيدگي به تمام مدارس در استان را سخت كرده است.

رئيس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان عنوان‌كرد: ​نشست​هاي متعددي با اداره نوسازي و تجهيز مدارس در خصوص تجهيزات مدارس و حوزه سلامت داشته‌ايم و هميشه اين موضوع مورد توجه آموزش و پرورش بوده، اما هر اقدامي زمان‌بر است و احتياج به مدت طولاني دارد.

وي با اشاره به اين‌كه مهم‌ترين وظيفه اداره سلامت آموزش و پرورش، آموزش بهداشت به دانش‌آموزان است، خاطرنشان‌كرد:​ ما به دانش‌آموزان خودمراقبتي را آموزش مي‌دهيم تا هر وقت، چه در مدرسه يو چه در خارج از آن احساس كردند كه خطري سلامت آن‌ها را تهديد مي‌كند، بتوانند با آن مقابله كنند و در زمينه گرد و خاك هم نكات مقابله با آن به دانش​آموزان آموزش داده مي‌شود.

مقيمي‌پور بيان‌كرد: ​سلامت دانش‌آموزان و تحصيل آن‌ها در يك راستا است و سلامت مي‌تواند به پيشرفت آموزشي دانش‌آموزان كمك كند و بايد سلامت دانش​آموزان هميشه مورد توجه باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار