تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۸۲۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسوول آموزش و پرورش خوزستان:
کاهش بیکاری در خوزستان با افزایش دانش آموزان فنی و ریاضی ممکن است
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای کاهش بیکاری در خوزستان باید دانش آموزان را به تحصیل در رشته های فنی و ریاضی تشویق و هدایت کرد.

جمشید کمایی سه شنبه با اشاره به اینکه کمترین میزان دانش آموزان در خوزستان در رشته های ریاضی و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند بیان داشت: با توجه به اینکه خوزستان یک استان صنعتی است برای اشتغال جوانان باید دانش آموزان خوزستانی را برای تحصیل در رشته های ریاضی و مهندسی و فنی و حرفه ای هدایت و آماده کرد.

وی افزود: برای اشتغالزایی و کاهش دانش آموختگان بیکار در خوزستان باید دانش آموزان را به سمت تحصیل در رشته های فنی و ریاضی تشویق و هدایت کرد.

وی گفت: متاسفانه تحصیل در رشته های ریاضی و فنی و حرفه ای در بین دانش آموزان خوزستانی بسیار پایین است و ممکن است در آینده، بازار کار خوزستان با کمبود نیروی مهندسی و فنی روبه رو شود و برای مشاغل صنعتی و مهندسی نیاز به نیروی غیر بومی باشد.

کمایی افزود: در صورتی که به وضعیت تحصیل دانش آموزان خوزستان برای گرایش به رشته های ریاضی و فنی توجه نشود در آینده تعداد زیادی از دانش آموختگان در این استان بیکار شوند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: هم اکنون 51 هزار دانش آموز در رشته تجربی، 31 هزار دانش آموز در رشته انسانی، 16 هزار دانش آموز در رشته ریاضی و بالغ بر شش هزار و 800 هنرجو در رشته های فنی و حرفه ای در خوزستان مشغول به تحصیل هستند که کمترین میزان دانش آموز در رشته های ریاضی و فنی است.

وی بیان داشت: از 900 هزاردانش آموزی که در خوزستان مشغول به تحصیل هستند 390 هزار دانش آموز درمقطع متوسطه هستند که بیشترین آمار میزان دانش آموزی در استان و کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار