تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۲۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آسیب ریزگردهای چسبنده به شبکه برق/ ۱۵ ساعت خاموشی در خرمشهر
گرد و غبار و هجوم ریزگردها موضوع جدیدی در استان خوزستان نیست اما چیزی که این بار موضوع را کمی جدید کرده ریزگردهای چسبنده ای است که منشأ داخلی دارند و شبکه برق خرمشهر را مختل کردند.

بیش از یک دهه از ورود گرد و غبار از بیابانهای عراق و عربستان به شهرهای جنوب غربی ایران می گذرد که زندگی روزمره را برای مردم این خطه دشوار کرده است در این سالها وعده های نافرجام زیادی در خصوص تنظیم قراردادهایی با کشورهای همسایه که منشاء این ریزگردها هستند شنیده شد که همگی این طرح ها به نوعی به سرانجام نرسیدند. مردم این خطه اما در هفته اخیر انواع و اقسام عوارض ناشی از این پدیده را با گوشت و پوست و خون خود لمس کردند ولی در کنار این، آنها با مهمان جدیدی از ریزگردهایی با قابلیت چسبندگی مواجه شدند که مشخص شد این بار مهمان، مهمان خارجی نیست بلکه برخواسته از بیابانهایی با خاک رس از داخل کشور است.

برق خرمشهر و مینوشهر قطع شد

شامگاه همان روز چهارشنبه هفته گذشته به طور ناگهانی برق مناطق وسیعی از شهر خرمشهر کاملا قطع شد به طوری که مناطق زیادی از خرمشهر و به طور کامل بخش مینوشهر در خاموشی ۱۵ ساعته به سر بردند.

مدیر شبکه ناحیه برق خرمشهر در این خصوص می گوید: ریزگردهای چسبنده موجب اختلال در ترانس های برق شدند.

احسان ثابتی عنوان می کند: این پدیده جدید بوده و باعث غافلگیر شدن شبکه برق خرمشهر شد چرا که سابقه ورود ریزگردهایی با قابلیت چسبندگی به خرمشهر را در گذشته با این شدت نداشتیم.

گرد و غبار شدید در خوزستان

وی ادامه می دهد: به محض شناسایی مشکل با همکاری شهرداری و آتش نشانی شروع به شستشوی ترانسهای آسیب دیده از پدیده ریزگردها کردیم که خود امری زمان بر برای اصلاح شبکه برق آن مناطق بود.

ثابتی در پایان اظهار می کند: تمامی نیروهای شبکه برق خرمشهر برای رفع این مشکل بسیج شده تا روشنایی را هر چه سریعتر به مناطقی که دچار قطعی برق شده اند بازگردانند و اکنون نیز همکارانم در حال گزارش دادن در خصوص وصل برق  مناطق خرمشهر و مینوشهر هستند.

تشکیل فوری ستاد بحران در فرمانداری خرمشهر


فرماندار خرمشهر نیز از مسئولان دو اداره آب و برق این شهرستان خواست هرچه سریعتر اقدامات لازم را در رفع مشکلات ایجاد شده انجام دهند.

ولی الله حیاتی از اداره برق خواست، اولویت خود را به مناطقی که دارای رطوبت بالا و اختلال در ترانس های برق آن مناطق ایجاد شده است متمرکز کنند.

وی همچنین از مسئولان اداره آبفای این شهر نیز خواست هر چه سریعتر با اعزام تانکرهای سیار به مینوشهر و مناطقی که با قطعی آب مواجه شدند شروع به آبرسانی به اهالی آن مناطق کنند.

به نمایندگی از دولت از مردم عذرخواهی می کنم

فرماندار خرمشهر همچنین از ایجاد تمهیدات لازم از سوی ستاد بحران استان خوزستان برای خرمشهر خبر می دهد و می افزاید: تلاش خواهیم کرد که این مشکل را حل کنیم.

تصریح می کند: من به نمایندگی از دولت در شهرستان خرمشهر لازم می دانم از عموم مردم شهرستان خرمشهر به دلیل قطعی های مکرر برق عذرخواهی کنم و مردم عذر ما را بپذیرند.

آسیب ریزگردهای چسبنده به شبکه برق/ ۱۵ ساعت خاموشی در خرمشهر

وی می افزاید: لازم است از پیگیریهای نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر که جلوتر از همه ما در بسیج همه امکانات و پیگیری های که از طریق وزارتخانه های مربوط در تهران داشتند تشکر کنیم.

فرماندار خرمشهر در پایان می گوید: تلاش ما در ستاد بحران خرمشهر این است که قطعی مکرر برق را به حداقل برسانیم و در مسائل پیش آمده بتوانیم مدیریت صحیحی را به کمک مجموعه مدیران در شورای اداری شهرستان خرمشهر اعمال نماییم.

بحران، بحران داخلی است

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار می کند: بحران ایجاد شده اخیر ریزگردها منشاء داخلی دارد و بحران بحران داخلی است.

عبدالله سامری می افزاید: گرد و خاک هایی که امروز شاهده آن هستیم گرد و خاک های داخلی است، که متعلق به شهرهای مختلف استان خوزستان است که باعث ایجاد این بحران شده است.

وی تصریح می کند: ریزگردهای اخیر از نوع خاک رس است و مثل گرد و خاک های سابق که از کشورهای همجوار وارد کشور می شد نیست و این گرد و خاک ها قابلیت چسبندگی را دارند که باعث ایجاد اختلال در سیستم شبکه برق رسانی در شهرستان شده اند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان می گوید: به منظور سرعت بخشیدن به شستشوی ترانس های برق، ماشینهای آتش نشانی از اهواز  به خرمشهر اعزام شدند تا در صورت بروز مجدد بحران، کمک یار سیستم آتش نشانی خرمشهر باشند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار