تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۲۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شبکه دامپزشکی رامشیر خبر داد:
واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های شهرستان رامشیر
رئیس شبکه دامپزشکی رامشیر از واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.

علی شیرودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاز 32 طی دی ماه سال جاری در شهرستان رامشیر و روستاهای تابعه توسط شبکه دامپزشکی شهرستان رامشیر واکسیناسیون بیماری تب برفکی انجام شد.

وی در ادامه افزود: واکسیناسیون تب برفکی با همکاری بخش خصوصی و دولتی به صورت رایگان و به تعداد 5 هزار و 300 راس گاو و 16 هزار و 500 راس گوسفند و بز جهت پیشگیری از اشاعه این بیماری انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی رامشیر تصریح کرد: در فاز 31 که در بهار سال جاری انجام شد، بالغ بر 4 هزار و 500 راس دام سنگین (گاو و گاومیش) واکسیناسیون شدند، این کار با توجه به قابلیت واگیری بالای بیماری تب برفکی در دام‌های حساس شامل نشخوارکنندگان نظیر گوسفند، بز، گاو، گاومیش و خسارت شدید اقتصادی مانند کاهش رشد، دوره نقاهت طولانی بیماری، کاهش تولید شیر، ضایعات شدید در ناحیه دهانی، تلفات بالا در بره‌ها و پیشگیری از بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیرودی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون روش موثری برای کنترل بیماری محسوب می‌شود و با توجه به شغل اکثر مردم شریف رامشیر به کشاورزی و دامداری لذا واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری دامی نقش مهمی در حفظ سرمایه نهادهای دامی و کشاورزی شهرستان دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار