تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۸۲۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش زنان آفتاب در شهرستان ایذه برگزار شد
خوزنیوز: فرماندار ایذه گفت: زنان آفتاب، شیر زنان لر، بختیاری و عرب همان کسانی بودند که شیرانی را پرورش دادند که پشت استکبار و قدرت‌های نظامی را در مرزها به‌خاک زدند.

جهانبخش قلاوند در همایش زنان آفتاب ویژه زنان روستایی و عشایری استان که با حضور 8 شهر، در روستای کلدوزخ شهرستان ایذه برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مهم‌ترین زلزله سیاسی صد سال اخیر بود و ما را از قید و بندها و زور استبداد، استعمار و وابستگی رها کرد و به مردم ما آزادی و انتخاب داد.

وی افزود: امروز پشتوانه ما در این ایام بزرگ، تصمیم‌گیری خودمان برای خودمان است. امروز ما با همه توان خود، استفاده از تجارب بشری و تاریخ پر فراز و نشیب و تمدن‌ساز خود، راه پیشرفت را پی می‌گیریم.

فرماندار ایذه اظهار کرد: زنان آفتاب، شیر زنان لر، بختیاری و عرب همان کسانی بودند که شیرانی را پرورش دادند که پشت استکبار و قدرت‌های نظامی را در مرزها به‌خاک زدند.

قلاوند با اشاره به 300 شهید شهرستان ایذه بیان کرد: رزمندگان ایذه‌ای توانستند قدرت مانوری نظامی جهان را که در نزد صدام و ارتش بعث جمع شده بود زمین‌گیر کنند.

فرماندار ایذه ادامه داد: امروز در جشنی حاضر هستیم که از توانایی‌های خود حرف می زنیم و هر زن عشایری خوزستان از تمام قومیت‌ها که در این همایش حضور دارد، می‌تواند در آینده کشور و شهرستان خود موثر باشد.

قلاوند در پایان تصریح کرد: ما فرزندان اقلیم خوزستان، فرزندان کوه‌ها و فرزندان کوه منگشت در صحنه سوزناک سرما و گرما مقاومت می‌کنیم و راه شهیدان مان را ادامه می‌دهیم و کشور را به شکوفایی می‌رسانیم.

این جشنواره در روز بارانی و ابری با استقبال پر شور مردم شهرستان و با حضور مسوولان استانی از جمله هرمز خواجوی مدیرکل تعاون روستایی، علی‌رحم کریمی مدیرکل عشایر استان، الهه موالی‌زاده مدیرکل بانوان استانداری، حجت‌الاسلام ‌عبدالرضا دغاغله نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان، زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز و جمعی از مسوولان شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ غرفه‌هایی از شهرهای آبادان، اهواز، هندیجان، گتوند، دزفول، شادگان، اندیمشک و ایذه صنایع‌دستی و غذاهای خود را به ‌مدت 3 روز به ‌نمایش گذاشته شد.
:
:
:
آخرین اخبار