تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۲۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارش رحمت الهی در اهواز/تداوم بارش‌های پراکنده تا جمعه
پس از چندین روز بروز گرد و خاک در آسمان اهواز بالاخره باران رحمت الهی از نخستین بامداد روز چهارشنبه دراین شهر و برخی دیگر از نقاط استان خوزستان آغاز شد.

بارش باران که بصورت ملایم در اهواز آغاز شده و بصورت پراکنده ادامه دارد باعث تلطیف شدن و پاک شدن فضای این شهر از گرد و خاکهای روزهای اخیر شده است.

آسمان شهرستان اهواز بعد از چندین روز آلایندگی که نفس کشیدن را برای مردم منطقه سخت کرده بود به لطف الهی و با نزول باران رحمتش اکنون کاملا پاک و پر از اکسیژن شده است.

مدیر کل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی خوبی که از سه شنبه شب در اکثر نقاط استان آغاز شده به صورت بارش های پراکنده تا روز جمعه ادامه دارد.

کوروش بهادری چهارشنبه اظهار کرد: میزان بارش باران از شب گذشته تاکنون در اهواز 9 میلی متر، بستان 14 میلی متر، مسجدسلیمان 18 میلی متر، ایذه 38 میلی متر بوده است.

وی افزود: در شهرستان ایذه به علت میزان بالای بارندگی آبگرفتگی در معابر آن ایجاد شده است.

بهادری ادامه داد: بارندگیهای امروز به دلیل ورود سامانه بارشی از جنوب دریای سرخ به خوزستان می باشد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: بارش باران باعث پاکی و تلطیف هوا شده و از میزان گرد و غبار محلی کاسته است.

استان خوزستان و شهرستان اهواز امسال سال خشکی را از لحاظ نزولات جوی سپری کرده بطوریکه طی 20 روز گذشته پدیده ریزگردهای ناشی از گرد و خاک استان را فرا گرفت.

آخرین بارندگی در شهرستان اهواز به تاریخ پنج آذر ماه سالجاری مربوط می شود و پس از آن ( حدود دو ماه) هیچگونه بارشی در این شهرستان رخ نداده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار