تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گهستونی خبر داد:
نقالی «منم آرش» در جوار آرامگاه فردوسی اجرا شد
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از اجرای نقالی «منم آرش» توسط زوج نقال خوزستانی در جوار آرامگاه فردوسی به مناسبت جشن راهنمایان گردشگری ایران خبر داد.

مجتبی گهستونی اظهار کرد: جشن راهنمایان گردشگری ایران هر ساله به مناسبت ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری همزمان با سراسر در دنیا در ایران برگزار می شود.

وی افزود: هر ساله یكی از استان های كشور میزبانی این جشن را برعهده دارد كه بر همین اساس، امسال استان خراسان رضوی میزبان هشتمین دوره برگزاری این جشن در كشور است.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان عنوان كرد: امسال نمایندگان راهنمایان گردشگری استان خوزستان با یك ویژه برنامه خاص در این جشن حضور پیدا كردند كه آن هم اجرای نقالی توسط زوج نقال و شاهنامه خوان استان خوزستان در جوار بارگاه ابوالقاسم فردوسی در استان خراسان رضوی بود.

گهستونی ادامه داد: «اردوان بیرگانی» و «مهرانگیز قلاوند» دو هنرمند بازیگر و كارگردان از شهرستان مسجدسلیمان هستند كه با اجرای نقالی «منم آرش» مورد استقبال بازدیدكنندگان و جمعیت راهنمایان گردشگری حاضر در این گردهمایی قرار گرفتند.

وی در خصوص این نقالی توضیح داد: نقالی «منم آرش» یك كار حماسی است كه به مناسبت پاسداشت حكیم ابوالقاسم فردوسی صبح امروز برای نخستین بار در هشتمین جشن راهنمایان گردشگری ایران اجرا شد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی عنوان كرد: این زوج هنرمند خوزستانی پیش از این نیز با آثاری همچون «رزم گردآفرین»، «عروسی رستم و اسفندیار» و «سردار كوچك» در همایش ها، سمینارها و فستیوال های مختلف اجرای برنامه داشته اند و به همین سبب لقب «زوج نقال و شاهنامه خوان ایران» را به خود اختصاص داده اند.

جشن راهنمایان گردشگری هر ساله همزمان با ۲۱ فوریه در دنیا برگزار می شود و در ایران نیز این جشن هر سال به همین مناسبت توسط راهنمایان گردشگری ایران و با حضور نخبه ها و فعالان گردشگری و به میزبانی یكی از استان های كشور برگزار می شود كه استان خوزستان در سال ۹۰ میزبان پنجمین دوره آن و امسال نیز استان خراسان رضوری پذیرای میهمانان هشتمین سال برگزاری آن است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار