تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۲۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرود۲بالگردآمریکایی درمنطقه نبرد باداعش در عراق
اعلام خبر مربوط به فرود 2 فروند بالگرد آمریکایی در منطقه عملیاتی نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش در استان بابل در عراق، تردید هایی را در این باره مطرح ساخته است.

از آنجا که برخی مسئولان عراقی پیشتر، آمریکا و نیروهای ائتلاف را به ارایه کمک تسلیحاتی به تروریست ها و انداختن سلاح و مهمات برای آنها متهم کرده اند، وقایعی از این دست به هر حال نوعی شک و تردید را به همراه خواهد داشت.

هرچند جزئیات روشنی در این باره منتشر نشده است اما، صرف گزارش خبر فرود بالگردهای آمریکایی از سوی رسانه های عراقی و اهتمام آنها نسبت به این موضوع، احتمالا ناشی از پیش زمینه قبلی مبنی بر کمک رسانی آمریکا به داعش است.

پایگاه خبری سومریه نیوز چهارشنبه شب به نقل از یک مقام مسئول در فرماندهی عملیات بابل نوشت: 2 فروند بالگرد آمریکایی روز چهارشنبه در شمال این استان فرود آمدند.

سومریه نیوز افزود: بالگردها از نوع «آپاچی» و محل فرود آنها منطقه «مویلحه» در 60 کیلومتری شمال بابل اعلام شده است.

این در حالی است که «خبر نت» به نقل از «ثامر ذیبان» رییس کمیته امنیتی مناطق شمالی در شورای استان بابل نوشت: علت فرود این بالگردها هنوز مشخص نشده و موضوع در دست بررسی است.

خبر نت افزود: نیروهای آمریکایی مستقر در عراق به ویژه در مناطق نظامی متهم به انداختن سلاح و تجهیزات از طریق هوا برای گروه تروریستی داعش هستند اما سفارت آمریکا در عراق و مسئولان این کشور بارها این موضوع را تکذیب کرده اند.

آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای غربی و عربی منطقه که از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی جنایت های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش شده اند.

از سوی دیگر ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و پیشمرگ های کرد، پیروزی هایی را به دست آورد و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخشهایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایتهای زیادی شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار