تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۸۳۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
ممنوعیت تردد انفرادی و کاروان‌های زیارتی از مرز شلمچه سئوال برانگیز است
امام جمعه خرمشهر گفت: ممنوعیت تردد کاروان‌های زیارتی از مرز شلمچه، امن‌ترین مسیر در جنوب عراق، سئوال برانگیز است.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان، اظهار کرد: یکی از برجسته‌ترین مشکلات مطرح شده در این نشست بحث مشکل اقتصادی و بیمارگونه بودن اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: از نظر آقا دو مشکل اساسی متوجه اقتصاد کشور است یکی نفتی بودن بودجه و دیگری دولتی بودن بودجه و طرح‌ها است.

امام جمعه خرمشهر در ادامه بیان کرد: رهبری فرمودند «خام فروشی نفت و صرف کردن آن در امور جاری کشور به جای صادرات فرآورده‌های نفتی میراث شوم رژیم طاغوت و امری جبران ناپذیر است».

وی جایگزینی صادرات فرآورده‌های نفتی به جای نفت خام را راهکار رفع این مشکل خواند و افزود: باید اتاق فکر تشکیل می‌دادیم و می‌اندیشیدیم که چگونه می‌توان وابستگی به نفت را کاهش داد.

موسوی‌فر بدست آوردن پول از راه نفت را ساده‌ترین راه درآمدزایی دانست و ادامه داد: بسیاری از مسئولان در طول زمان ترجیح دادند که از پول آسان نفت استفاده کنند.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در 29 بهمن سال گذشته در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری پایه‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت تولیدات داخلی و کاهش واردات دانست که آن‌ها ستون اقتصاد مقاومتی را نیز تشکیل می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تولیدات داخلی اظهار کرد: عمده واردات را مواد غیر ضروری یا دارای مشابه داخلی تشکیل می‌دهند که گرایش به مصرف تولیدات داخلی و با کیفیت از تاکیدات معظم له و راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی توجه به کشاورزی و نحوه تعامل با کشاورزان را دیگر دلیل ایجاد مشکلات اقتصادی دانست و افزود: بسیاری از کارخانه‌های قند و شکر در کشور یا تعطیل شده یا در حال تعطیلی است و این در حالی اتفاق افتاده که میزان قابل توجهی از واردات را محصولات قندی تشکیل می‌دهند.

موسوی ادامه داد: در کارخانه‌های خوزستان نیز شاهد دپوی محصولات قند و شکر بسیاری هستیم که اجازه ورود به بازار به آن‌ها داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: وضع برنج‌کاران و گندم‌کاران و واردات حدود هفت تن گندم در سال همچنین میزان واردات میوه از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرمشهر از رشد 50درصدی واردات خودروهای لوکس خبر داد و خاط‌رنشان کرد: باید بدانیم به‌‌ همان اندازه که دروازه واردات را را باز کنیم به‌‌ همان اندازه کارخانه‌های بیشتری تعطیل می‌شوند و این ایستادن در نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه دیدار خود با مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: این سفر با هدف مطرح کردن مشکلات شهرستان بوده و مشکلات بسیاری برای مطرح کردن وجود داشت.

موسوی‌فر لایروبی اروند را از جمله مشکلات مطرح شده در محضر رهبری عنوان کرد و گفت: بحث لایروبی اروند از جمله وارد مطرح شده بود که خوشبختانه در هفته اخیر برخی اتفاقات در عراق در راستای فراهم سازی بستر این امر افتاده است.

وی خاطر‌نشان کرد: مسیر 125 کیلومتری دهانه اروند تا دهانه خلیج فارس مغروقه‌های بزرگ بسیاری وجود دارد که اگر این مسافت لایروبی شود، امکان ورود کشتی با تناژ بالا‌تر فراهم خواهد شد.

خطیب جمعه خرمشهر موضوع شرکت فولاد خرمشهر را دیگر موضوع مطرح شده خواند و اظهار کرد: این کارخانه قادر به ایجاد 5 هزار فرصت شغلی است.

موسوی‌فر با اشاره به جلوگیری از تردد کاروان‌های زیارتی عتبات عراق از مرز شلمچه، مطالبه برای برداشتن نگاه امنیتی از خرمشهر را دیگر درخواست مطرح شده در نشست اخیر خود با مقام معظم رهبری خواند و متذکر شد: در مدت اخیر تلاش‌های بسیاری برای فراهم سازی امکان تردد انفرادی از مرز شلمچه صورت گرفته اما نه تنها این امر عملی نشده بلکه از ورود کاروان‌های حج و زیارت نیز با بیان دلایل امنیتی ممانعت می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از انفجار یا نا‌امنی در مسیر شلمچه به کربلا گزارش نشده است بسته شدن راه تردد از مرز شلمچه را حاصل تزریق نگاه امنیتی خواند و خواستار ارائه دلیلی موجه برای این تصمیم گیری شد.

امام جمعه خرمشهر از مطرح شدن این بحث در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و در ادامه اظهار کرد: همچنین قرار است جلسه‌ای نیز با امین مقام معظم رهبری برای ارائه گزارشی از مشکلات برای پیگیری آن‌ها تشکیل شود.

وی در ادامه سخنان خود از کارشکنی برخی مسئولان شهری در کار نمایندگان و عوامل اجرایی شهرداری تهران در خرمشهر خبر داد و اعلام کرد: در صورت پایان ندادن به این کارشکنی‌ها، نام‌های آن‌ها اعلام خواهد شد.

موسوی همچنین بستن دوربرگردان‌ها را عامل ایجاد کننده مشکل در شهر دانست و خواستار تفکر بیشتر از سوی شورای ترافیک شهرستان برای اتخاذ تصمیم‌هایی این چنینی شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین موتورچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
سلام بنده به سهم خودم تشکر میکنم
sfm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
1
سلام ودرود بر امام جمعه محترم با تقاضای پیگیری امور روزمره ساکنان خرمشهر و اعلام به مردم توسط ایشان.
:
:
:
آخرین اخبار