تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۸۳۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار امروز داخلی نیست
خوزستان تا عصر میزبان خاک است
گرد و غبار از صبح امروز بار دیگر سراسر استان خوزستان را فرا گرفته و به گفته هواشناسی استان کاملا منشا خارجی دارد.

چند روزی بود هوا کمی خوب شده بود و کم کم کابوس آن همه خاک را می‌خواستیم فراموش کنیم که امروز بار دیگر گرد و غبار بر چهره جای جای استان نشست و دل مردم را غبارآلود کرد.

جالب است با وجود همه اطلاعات و آماری که این مدت مسئولان در رسانه‌ها اعلام کردند که « گرد و غبار اخیر داخلی است و هیچ ارتباطی به کشور عراق ندارد و ...»، هواشناسی اذعان کرده گرد و غبار امروز داخلی نیست و ارتباط مستقیمی با کشور عراق دارد!

*گرد و غبار پایدار نیست

در همین ارتباط مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: گرد و غبار شکل گرفته در کشور عراق، امشب برخی شهرهای جنوبی استان را در بر می‌گیرد.

کوروش بهادری اضافه کرد: برخی از شهرهای جنوبی استان از جمله سوسنگرد، بستان، آبادان، خرمشهر و اهواز از امشب درگیر این وضعیت می‌شوند و تناسب با این رویه، شعاع دید تا حدودی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این توده گرد و خاک تا چند ساعت در استان ادامه دارد اما پایداری زیادی نخواهد داشت.

*کاهش دمای هوا

اما در ادامه رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز با اعلام وضعیت دما و رطوبت منطقه گفت: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان رطوبت شهرستان 81 درصد، کمترین 51 و رطوبت فعلی 66 درصد است.

سعید ابراهیمیان با اشاره به اینکه دمای هوای آبادان نسبت به روز گذشته چهار درجه افزایش داشته است عنوان کرد: همچنین حداکثر میزان دما 23 درجه سانتیگراد، کمترین 9 و دمای فعلی 11 درجه گزارش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل توده غلیظ گرد و غبار در جنوب کشور عراق، احتمال آلودگی هوا و کاهش دید افقی در مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب غرب استان وجود دارد که هم‌اکنون نیز شکل گرفته است.

ابراهیمیان عنوان کرد: رگبار پراکنده و غبارآلود بر منطقه حکمفرما خواهد بود و میزان دید به 500 متر رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اشاره به اینکه گرد و خاک امروز سراسر استان را فرا گرفته است بیان کرد: گرد و غبار تا اواخر وقت امروز(عصر) منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گرد و خاک در طول چند هفته گذشته زندگی مردم استان را با مشکل مواجه کرد به طوری که غلظت این پدیده در برخی شهرستان‌های استان به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

پدیده تندباد در آبادان و خرمشهر، انتشار گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی را به همراه داشته است.

بیشتر شهروندان آبادان و خرمشهر به دلیل باد شدید از منازل خود خارج نشده و لنج‌ها و قایق‌های صیادی که در شمال خلیج فارس مشغول صید بودند در دهانه رودخانه بهمنشیر و اروند رود لنگر گرفتند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
1
2
نمایندگان محترم خوزستان در روز چهارشنبه در هنگام بررسی بودجه (باسکوتشان ) بخوبی از حق خوزستان دفاع کردند و 60 میلیارد بودجه پیشنهادی دولت حذف شد؟؟؟ احسنت بر نمایندگان شجاع خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار