تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۳۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كمبود 2 هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش خوزستان
معاون فرهنگي و پرورش اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حوزه پرورش آموزش و پرورش استان نزديك به 2 هزار كمبود نيروي انساني وجود دارد كه اين موجب شده كه وضعيت درس پرورشی مطلوب نباشد.

رضا عباديان با اشاره به اين‌كه بحث پرورش در مدارس بسيار كم رنگ شده است، عنوان‌كرد:​ علاوه بر كمبود مربي، كمبود فضاي مورد نياز از قبيل كانون​هاي فرهنگي و دارالقرآن نيز در استان احساس مي​شود اما با تمام اين مشكلات، خوزستان در حوزه پرورش در سطح كشور از رتبه​هاي برتر است.

وي افزود: در حال حاضر زنگ پرورشی در برنامه درسي هفتگي وجود دارد و علاوه بر اين در برخي مدارس در روزهاي پنج‌شنبه طرح مدرسه بدون کیف را اجرا مي​شود كه در اين روز دانش‌آموزان فعاليت‌هاي غيردرسي و پرورشي انجام می‌دهند.

عباديان با اشاره به اين‌که درس پرورشی تنها در دوره متوسطه آموزش ارائه مي‌شود، افزود: دوره ابتدايي مهم​ترين دوره آموزشي است و شكل‌گيري فرهنگي در اين مقطع صورت مي‌گيرد و بر همين اساس آموزش و پرورش با برگزاري نشست​هاي تخصصي تلاش مي‌كند كه فعاليت​هاي پرورشی به‌صورت رسمي در دوره ابتدايی نيز ارائه شود.

معاون فرهنگي و پرورشی آموزش و پرورش خوزستان تصريح‌كرد: براساس آئين​نامه​ها و مقررات تعداد مربي پرورشی براساس تعداد دانش‌آموز مدارس مشخص مي‌شود كه با كمبود نيروي انساني که در كل اداره آموزش و پرورش استان وجود دارد در اين حوزه كمبودهای بسياري احساس مي‌شود.

وي یادآور شد: در سال​هاي گذشته درس پرورشی در حد شعار و تبليغات در مدارس پيگيري مي​شد و اين جوابگو نبود و بر همين اساس مسئولان آموزش و پرورش متوجه شدند كه بايد كار علمي و عملي صورت بگيرد كه كتاب سبك تفكر زندگي در اين زمينه تدوين شد.

عبادیان گفت: ما اعتقاد داريم كه تمام دروس بايد رنگ پرورشی داشته باشد زیرا اين مسئله در پيشرفت و تعالي دانش‌آموزان بسيار تاثيرگذار است و برای گسترش این درس بايد تمام كمبودهاي اين حوزه برطرف و فضاهاي تخصصي مهيا شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار