تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۸۳۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فرودگاه آبادان خبر داد
امضای 3 تفاهمنامه بین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند
مدیر فرودگاه آبادان از امضا و ابلاغ سه تفاهمنامه مهم همکاری فی مابین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد.

محمدرضا رضایی ظهر امروز در بازدید اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی و مشاور رئیس جمهوری از فرودگاه آبادان که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، گزارش مبسوطی از وضعیت فرودگاه آبادان و پروژه‌های انجام شده، در حال انجام و در دست برنامه‌ریزی ارائه کرد.

وی با اشاره به امضا و ابلاغ سه تفاهمنامه مهم و کارساز همکاری فی مابین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند در جهت برنامه‌ریزی برای بهسازی، توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم فرودگاه آبادان افزود: اجرای این سه تفاهمنامه کلید خروج فرودگاه آبادان از بن بست توقف است.

رضایی، ضمن تشکر از همکاری نزدیک گام به گام مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند در پروژه‌های فرودگاه و تعصب و اهتمام مدیران ارشد در توسعه و بهبود شرایط این فرودگاه خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهم و بنیادی نظیر نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME، دستگاه فرود اتوماتیک، احیا و ایجاد فضای سبز دو کیلومتری در بلوار ورودی فرودگاه، مشارکت در بهسازی سالن پروازهای خارجی و داخلی فعلی و برنامه‌ریزی در خصوص احداث و نوسازی ساختمان ترمینال با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور در حال انجام و در برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای منطقه تعریف شده است.

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به موقعیت استراتژیک فرودگاه در منطقه عنوان کرد: اخذ مجوز سفر به عراق و همکاری شرکت‌های هواپیمایی در سال جاری شمار پروازهای فرودگاه آبادان را به بیش از 100 پرواز رساند که برقراری پرواز خارجی شارجه با همکاری شرکت هواپیمایی خارجی ایر عربیا یکی از عمده‌ترین نتیجه تلاش در جهت تغییر وضع شرایط پروازی فرودگاه در سال‌های اخیر بود.

این بازدید در پی سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی به منطقه آزاد اروند و بازدید، افتتاح و کلنگ زنی بیش از 15 پروژه  آماده آغاز، انجام شده و در حال انجام سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر صورت گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار