تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۸۳۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موج جدید بارندگی ها سراسر استان خوزستان را فرا گرفت
همزمان با شکل گیری و نفوذ سامانه باران زای جنوبی موج جدید بارندگی ها از اوایل صبح روز یکشنبه سراسر استان خوزستان را فرا گرفت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این بارش ها تا اواخر وقت امروز (یکشنبه) ادامه می یابدکه شدت آن در مناطق شمالی و شمال شرق خوزستان بیشتر خواهد بود.

کورش بهادری افزود: بارش در مناطق سردسیر ، مرتفع و گردنه های ارتباطی شمال شرق استان به صورت برف و در نقاط کم ارتفاع و پست جنوبی و مرکزی استان به صورت باران خواهد بود.

با نزول رحمت الهی ، گرد و غباری که روز شنبه تمامی استان خوزستان را فرا گرفته بود فروکش کرد و هوای استان را در شرایط سالم قرار داد.

بارش باران در برخی نقاط استان از جمله کلانشهر اهواز سبب آبگرفتگی معابر و خیابان های این شهر به ویژه مناطق کیانپارس ، ساحلی ، کیان آباد و زیتون شده است.

ماموران شهرداری و آب و فاضلاب با کمک مردم در حال هدایت آبهای سطحی به درون شبکه فاضلاب هستند.

اکثر مناطق کلانشهر یک میلیون و 250هزار نفری اهواز به علت نداشتن شبکه جمع آوری با کمترین بارش دچار آبگرفتگی می شود و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند.

از سوی دیگر با بارش دوباره رحمت الهی برای دومین بار در یک هفته اخیر موجی از شادمانی و خوشحالی سراسر استان خوزستان را فرا گرفت و بسیاری از مردم با خوشحالی نظاره گر بارش رحمت الهی هستند.

مردم خوزستان که در یک ماه اخیر با بحران زیست محیطی ناشی از گرد وخاک رو به رو بودند بارها برای بارش و نزول رحمت الهی دست به دعا بردند و در برخی مناطق همچون شوش دانیال و اندیمشک نماز باران اقامه شد.

در این میان کشاورزان ، دامداران و آبزی پروان استان خوزستان که در یک ماه اخیر خسارات زیادی را از ناحیه گرد و خاک متحمل شدند با نزول رحمت الهی لبخند بر لبان آنان نشست.

عشایر کوچ رو استان نیز که در هفته های اخیر به علت شرایط نامساعد زیست محیطی ناشی از گرد خاک متحمل خسارات و زیان هایی شده بودند با بارش رحمت الهی و سرسبزی مراتع و چراگاهها به ادامه فعالیت اقتصادی امیدوارتر شدند.

با کاهش 47درصدی بارش ها در استان خوزستان امسال نسبت به پارسال ، حدود 280هزار هکتار از دیم زارهای استان از بین رفت و اراضی کلزا در شمال خوزستان خسارت کلی دید.

پلیس راه استان خوزستان اعلام کرد: با وجود بارش باران در اغلب مناطق استان ، همه راه های اصلی و فرعی استان خوزستان باز است و در آمد و شد در آنان جریان دارد.

پلیس راه خوزستان به همه رانندگانی که قصد تردد در راه های استان و برفگیر استان را دارند خواست تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با هشدار به آبگرفتگی برخی مناطق شمالی و مرکزی خوزستان اعلام کرد شرایط برای سفرهای دریایی به علت مواج و طوفانی بودن خلیج فارس مناسب نیست.

در یک ماه اخیر به علت شرایط بسیار نامساعد جوی ، تردد شناورهای دریایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس با اختلال جدی رو به رو شد ولی خوشبختانه گزارشی از حواث دریایی در بنادر و سواحل جنوبی خوزستان گزارش نشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار