تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۸۳۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری سفرنامه سلامت امید در استان خوزستان
خوزنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای سفرنامه سلامت و امید با رویکرد پیشگیری و آموزش در شهرستانهای رامهرمز، دزفول، آبادان و اهواز خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر علی خدادادی با اشاره به مشارکت جمعیت هلال احمر در زمینه پیشگیری و آموزش سلامت به عنوان معین وزرات بهداشت افزود: این سفر نامه شامل معرفی خیرین نمونه کشوری، الگوسازی و تعمیم حرکت نیکوکارانه در جامعه، جذب کمک های مالی و معنوی از پتانسیل های حقیقی و حقوقی برای ساخت خانه های سلامت و اعزام کاروانهای سلامت است.

وی گفت: زمینه سازی مناسب و ترویج فرهنگی وقف و نیکوکاری، ترویج فرهنگ کمک های نوع دوستانه دایم الخیرات به جای حرکت های معنوی موردی، کوتاه و مقطعی، جهت دهی فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه با اهداف و فعالیت های جمعیت هلال احمر از جمله دیگر اهداف سفرنامه سلامت امید است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های چهارده گانه نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری در این سند، جمعیت می‌تواند فعالیت زیادی در حوزه پیشگیری و مشارکت مردمی داشته باشد، بنابراین سفرنامه سلامت و امید طراحی شده است.

خدادادی با بیان اینکه سفرنامه سلامت و امید تاکنون در 11 استان کشور اجرا شده است تصریح کرد: استان خوزستان دوازدهمین استان کشور است که طرح سفرنامه سلامت و امید را با رویکرد پیشگیری و آموزش از 5 تا 8 اسفندماه در شهرستان های رامهرمز، دزفول، آبادان و اهواز برگزار می کند.

رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: برپایی 120 ایستگاه خدمات رایگان آموزشی و سلامت از جمله چادرهای آموزش نکات کاربردی امدادی، تست سرطان برست (سینه)، اهدای خون، آموزش روشهای خودمراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان، سلامت روان و مشاوره های اجتماعی، خانوادگی، بهداشتی، حمایت های روانی درحوادث، خدمات فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عضوگیری از پزشکان متخصص و عموم مردم بشردوست از جمله مهمترین خدمات این طرح است.

خدادادی در ادامه گفت: راه اندازی خانه‌ داوطلب تخصصی سلامت و امید یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده است که این خانه به سلامت، پیشگیری، آموزش و تشخیص می‌پردازد که از اهداف آن ساماندهی خدمات پزشکی و پیراپزشکی خیرین حوزه سلامت است؛ ارائه آموزش‌های رایگان سلامت محور مورد نیاز جامعه در حوزه زنان،‌ کودکان و سالمندان، کمک به مدیریت بحران هنگام بروز حوادث از دیگر اهداف این خانه است.

وی با تأکید بر حمایت ویژه استاندار، ائمه محترم جمعه و فرمانداران از طرح گفت: در اجرای این طرح معاونت درمان و توانبخشی، سازمان امداد و نجات، سازمان جوانان، موسسه علمی کاربردی هلال ایران، سازمان انتقال خون، سازمان بهزیستی، سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت و برخی دیگر از دستگاه ها شرکت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: سفرنامه سلامت و امید در هر چهار شهرستان از شبکه یک سراسری سیما به صورت زنده پخش می شود و به این وسیله فعالیت های شاخص جمعیت هلال احمر در عرصه سلامت معرفی خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار