تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۳۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرج الله خبير :
لزوم فعالیت سازمانهای مردم نهاد در فرهنگسازی اهدا عضو
فرج الله خبير در مراسم جشن نفس، جشن زندگی اظهار کرد: افرادي هستند به دليل مشكلات قلبي، كليوي و حتي ريه كيفيت زندگي خود را از دست داده اند و علاوه بر اينكه دچار درد جانفرسا شده اند، هزينه هاي زيادي را متوجه جامعه كرده اند
فرج الله خبير معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم "جشن نفس، جشن زندگی" كه 4 اسفندماه در تالار شهداء دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه افرادي هستند به دليل مشكلات قلبي، كليوي و حتي ريه كيفيت زندگي خود را از دست داده اند و علاوه بر اينكه دچار درد جانفرسا شده اند، هزينه هاي زيادي را نیز متوجه خانواده خود و جامعه كرده اند. 

وي گفت: جهان بيني قرآني يك فرد را به مثابه كليت مردم در نظر مي گيرد، در قرآن آمده است كه اگر يك فرد را بكشيد يعني همه مردم را كشته ايد و اگر به يك نفر حيات ببخشيد يعني به همه مردم حيات بخشيده اید. 

خبير تصريح كرد: طبق آمار در سال 1393 از بين 150 مورد مرگ مغزي در خوزستان، تنها 4 مورد اهداء عضو صورت  پذيرفته است كه اين آمار بسيار پایین است و نمي تواند آمار خوبي براي ما باشد. 

وي با بیان اينكه اگر اهداء عضو از فرد سالم صورت گيرد كيفيت زندگي فرد اهداءکننده نیز از بين مي رود، گفت: برخی با اعتقاد به اينكه ممكن است گيرنده عضو در زندگي آينده خود دچار خطا و گناه شود و عذاب آن به اهداء کننده نیز برسد، از اهداء عضو جلوگيري مي كنند ولي به اين فكر نمي كنند كه فرد بیمار رنج كشيده و دچار مشكلات زيادي شده است و قدر زندگي را بيشتر مي داند، پس احتمال اينكه به سمت كار خير و نيك برود، بيشتر است. 

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان ادامه داد: بايد اين آداب و رسوم و فرهنگ غلط را در زندگي خود تغيير دهيم و از قدرت سازمانهاي مردم نهاد در اين زمينه خوب استفاده كنيم، مردم را به صحنه بياوريم تا فرهنگ در جامعه تغيير كند و اهداء عضو به عنوان يك كار با ارزش در نظر گرفته شود. 

خبير افزود: خوزستان از استان‌های بزرگ كشور است، پس بايد خيرين به صحنه بيايند تا امكانات بهتري براي اهدا عضو فراهم شود. در این زمینه حتي كساني كه پیوند عضو شده اند بايد در صحنه كار خير حضور داشته باشند.  معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان در پایان خواستار بهره گیری از حضور مردم و سازمانهای مردم نهاد در جهت فرهنگسازی اهدا عضو شد.
:
:
:
آخرین اخبار