تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۳۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیزات اندازه گیری و سنجش آلاینده ها برای هواشناسی خوزستان خریداری شد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از خریداری تجهیزات اندازه گیری و سنجش آلاینده ها به منظور تهیه و جمع آوری اطلاعات و پردازش داده های مربوط آلودگی هوا در خوزستان خبر داد.

کورش بهادری روز سه شنبه افزود: این تجهیزات که ساخت کشور آلمان است شامل سه سامانه سنجش باران های اسیدی ، گازها و اندازی گیری میزان گرد و غبار است و هم اکنون در محوطه بیرونی هواشناسی خوزستان توسط متخصصان و کارشناسان در حال نصب است.

وی گفت: برای خرید و نصب این تجهیزات 20میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز سازمان هواشناسی کشور پرداخت شده است.

بهادری افزود: سامانه سنجش باران های اسیدی برای نخستین بار در کشور در هواشناسی خوزستان نصب و راه اندازی می شود.

بارش موسوم به باران اسیدی در سال های 1392 و 1393 در اهواز که منشا آن به طور دقیق مشخص نشده بیش از 20 هزار نفر را راهی بیمارستان ها کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ابراز امیدواری کرد با نصب و راه اندازی تجهیزات جدید و پیشرفته سنجش باران های اسیدی، گازها و گرد و غبار، بستر لازم برای انجام مطالعات علمی و دانشگاهی، هشدار به شهروندان برای آمادگی و مقابله و کنترل آلایندگی ها در کلانشهر اهواز فراهم شود.

پدیده گرد و غبار غلیظ در یک ماه اخیر زندگی عادی مردم خوزستان را با اختلال جدی رو به رو کرد و خسارات زیادی به بخش های اقتصادی ، کشاورزی ، صنایع و دامداری خوزستان وارد و 112پرواز فرودگاه بین المللی اهواز را لغو کرد.

گرد و غبار در خوزستان که منشا داخلی و خارجی دارد وارد سیزدهمین سال خود شد و 21 استان را نیز به نوعی و با شدت و ضعف درگیر خود کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار