تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۸۳۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چه وقت عصرانه بخوريم؟
يك متخصص تغذيه گفت: مواد غذايي كه بايد در عصرانه مصرف شود‏، در سنين و همچنين برای وزن​هاي مختلف، متفاوت است.

دكتر فريده شيشه​بر اظهار كرد: مواد مصرفی در وعده عصرانه برای افراد چاق، لاغر و نرمال متفاوت است. در افرادي كه داراي وزن نرمال هستند، مصرف ميوه​ها توصیه می‌شود. افراد چاق باید در عصرانه تنها میوه بخورند و برای افراد لاغر علاوه بر ميوه مصرف مواد غذايي پرانرژي، مغزدانه​ها، نان و پنير، ارده و خرما،​ شير و كيك توصيه مي​شود.

وي ادامه داد: افراد بيمار بايد زير نظر مشاور تغذيه و بر اساس دارويي كه مصرف مي​كنند، مواد مصرفی عصرانه خود را انتخاب کنند.

شيشه​بر با اشاره به اينكه گاهي بعضي افراد احساس مي​كنند كه نياز دارند در وعده عصرانه، غذای كاملي بخورند، گفت: ممكن است افراد به خاطر مشغله زندگي و شرايط كار نتوانند وعده​هايي غذايي خود را به خوبی بخورند، به همين دليل در عصرانه غذاي خود را ميل مي​كنند. اگر افراد در عصرانه غذاي كامل بخورند و اين روند به طور مكرر تكرار شود ممكن است عارضه چاقي را در پي داشته باشد.

وي ادامه داد: ساعت خوردن عصرانه بستگي به زمان خوردن ناهار و شام دارد. يعني زماني را بين اين دو وعده در نظر مي​گيريم و نصف آن زمان، هنگام خوردن عصرانه است.

این متخصص تغذیه تصريح كرد: خوردن عصرانه در روزهاي گرم و سرد سال هم متفاوت است. در روزهاي گرم افراد به طور طبيعي به مواد غذايي سرد گرايش پيدا مي​كنند و از آب ميوه​هاي خنك استفاده مي​كنند ولي ميوه را نیز حتما باید در عصرانه خود بگنجانند.

شيشه​بر درباره اين كه در روزهاي سرد، بهتر است در عصرانه شير مصرف شود، گفت: در روزهاي سرد هم افراد به طور طبيعي به خوردن مواد غذايي​هاي گرم گرايش پيدا مي​كنند. پس سعي شود شير را گرم مصرف كنند. همچنين مصرف ميوه​ها در عصرانه فراموش نشود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار