تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۳۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عراقچی: امیدواریم با آژانس زودتر به نتیجه برسیم
معاون وزیر خارجه ایران گفت: به منظور حل و فصل مسائلی که از گذشته میان تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده است، امروز (سه‌شنبه) با یوکیا آمانو دیدار می‌کنم.

سیدعباس عراقچی افزود: این دیدار در رابطه با همکاری‌هایی است که بین ایران و آژانس وجود دارد و برای حل و فصل مسائلی است که از گذشته مانده و یا مسائل جاری تا بتوان پیشرفت بهتری در این همکاری‌ها ایجاد کرد.

عراقچی گفت: آمانو، مدیرکل آژانس اخیرا دیدار خوبی را با آقای ظریف در مونیخ داشت و در آن دیدار قرار شد که گفت‌و‌گوهایی بین ایران و آژانس در سطوح بالا تقویت و بیشتر شود و امیدوار هستیم که به گسترش همکاری‌هایی که در حال حاضر بین ایران و آژانس وجود دارد، منجر شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: به هر حال مسائلی از گذشته مانده که این مسائل باید هرچه زودتر حل و فصل شود. ما حرکت‌های خوبی را در طول سال گذشته داشتیم. یک چارچوب همکاری بین ایران و آژانس امضا شده و بر اساس آن حرکت‌ها و همکاری‌هایی را داشتیم.

عراقچی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در وین با اشاره به اینکه لازم است همکاری‌هایی که تا الان بوده و راههای تسریع و تسهیل این همکاری‌ها مرور شود، گفت: انشاءالله هم‌زمان با پیشرفت مذاکرات با 1+5 ما با آژانس هم بتوانیم مسائل را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار