تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۳۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز احداث خط آهن سریع‌السیر تهران – قم - اصفهان با حضور روحانی
رییس جمهوری در اولین بخش از برنامه‌های سفر خود به استان قم فرمان آغاز عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر تهران – قم - اصفهان را به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر، صادر کرد.

به گزارش شبکه خبر، این خط آهن که در ابتدا دو خطه اجرا خواهد شد امکان تردد قطارهای برقی سریع‌السیر با سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌کند.

با اجرای این خط آهن مسیر ریلی تهران به اصفهان حدود ۱۳۸ کیلومتر کاهش خواهدیافت و پیش‌بینی می‌شود در دوره بهره‌برداری از آن ۵۵ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و مزایای ریالی ایجاد بهره‌برداری از آن ۵۸۵ میلیارد تومان باشد.

پیش‌بینی شده این پروژه در مدت ۴ سال و با هزینه ۲.۴ دهم میلیارد یورو به صورت فاینانس اجرا شود.

همچنین، پیش از این، دکتر حسن روحانی در بدو ورود به قم و در جمع خبرنگاران اهداف چهاردهمین سفر کاروان تدبیر و امید به قم را تشریح کرد.

روحانی، سفر هیأت دولت به شهر مقدس قم را مایه افتخار و خرسندی برای دولت دانست و گفت: قم به لحاظ آنکه مضجع حضرت فاطمه معصومه(س) در آن قرار دارد، برای ما شهر مهم و خاصی است به ویژه آنکه بزرگترین حوزه علمیه شیعه در جهان نیز در این شهر قرار دارد و مردم آن همواره در راه انقلاب، پیشتاز و فداکار بوده‌اند.

رئیس جمهوری افزود: در این سفر زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)، دیدار با مردم، فضلا، طلاب و بویژه مراجع معظم تقلید برای ما بسیار مغتنم است و جلسات دیدار و گفتگوی دیگری نیز با اقشار مختلف مردم خواهیم داشت.

دکتر روحانی گفت: در این سفر ما عمدتاً از دیدگاه‌ها و نظرت مردم استفاده خواهیم کرد و علاوه بر دیدارها، ضمن افتتاح دو پروژه، از پروژه‌های دیگری نیز بازدید کرده و شماری از پروژه ها را که قرار است برای توسعه بیشتر قم اجرا شوند، به اطلاع مردم خواهیم رساند.
:
:
:
آخرین اخبار