تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۸۳۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انهدام یک کاروان «داعش» در حمص
نیروهای ارتش سوریه حمله گروه‌های تروریستی به شهر «ادلب» در شمال غربی سوریه را دفع و یک کاروان «داعش» در مسیر ریف حماه به ریف حمص را منهدم کردند.

نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه کاروان‌های متعدد خودرو و تجهیزات نظامی گروه‌های مسلح که برای حمله به شهر «ادلب»، مرکز استان ادلب در شمال غربی سوریه و تصرف آن برنامه ریزی می‌کردند، را هدف گرفته و ضمن منهدم کردن تعداد زیادی از خودروها و تجهیزات نظامی، شمار زیادی از عناصر مسلح همراه آنها را نیز به قتل رسانده و زخمی کردند.

همزمان با این عملیات، دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز یک کاروان خودروهای گروه‌های تروریستی را که از شهر «سراقب» به سمت شهر «بنش» در حرکت بود و همچنین مواضع تروریست‌ها در شهر «تفتناز» و مزارع اطراف شهر ادلب هدف گرفته و منهدم کردند.

افزون بر آن نیروهای مدافع فرودگاه نظامی «ابو الظهور» در ریف ادلب که تا مسافت 6 کیلومتری این فرودگاه پراکنده و مستقر شده‌اند، طی عملیاتی تحرکات عناصر مسلح در تل سلمو، ام جرین و البیاعه را هدف گرفتند و امنیت نشستن و برخاستن جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش سوریه در این فرودگاه را تامین کردند.

در ریف حمص نیز ارتش سوریه به یک کاروان وابسته به گروه تروریستی تکفیری «داعش» را که از ریف حماه قصد حرکت به سمت منطقه «چاه 105» اطراف میدان نفتی «حقل الشاعر» را داشتند، حمله کردند و تعدادی از عناصر همراه این کاروان را کشته و شماری را هم زخمی کردند.

این درحالی است که نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه مواضع و استحکامات گروه‌های تروریستی در مناطق مزارع بیت حجو و الهلالیه در شمال حمص و رستن، طیبه، کفرلاها، تل ذهب، مسعده و عنق الهوى را گلوله باران کردند.

همچنین ارتش سوریه تلاش گروه‌های مسلح برای نفوذ از روستاهای السلطانیه و کوه‌های الشومریه به سمت مکسر الحصان را دفع کردند.

حمله کُردها به خطوط دفاعی «داعش»/آزادسازی زندانیان النصره در مرزهای ترکیه

از سوی دیگر مبارزان کُرد به خطوط دفاعی «داعش» در استان حسکه دفاع کردند و در ریف ادلب در نزدیکی مرزهای ترکیه عناصر مسلح ناشناس زندانیان وابسته به جبهه النصره را آزاد کردند.

گروه‌های وابسته به کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه حمله گسترده‌ای را علیه شهرک «تل حمیس» به عنوان مهمترین و بزرگترین پایگاه «داعش» در ریف جنوبی شهر قامشلی انجام داده و موفق شدند، 9 روستا را در عمق ریف قامشلی در نزدیکی مرزهای عراق از سیطره داعش آزاد کنند که خطوط دفاعی داعش در این منطقه بشمار می‌آمدند.

همزمان با اعلام نیروهای پیشمرگه عراق مبنی بر آغاز عملیاتی نظامی برای تامین امنیت مرزهای سوریه در منطقه «سنجار» که از لحاظ جغرافیایی با شهرک‌های «تل حمیس» و «الجزعه» در استان حسکه مرتبط است، داعش حملات خود برای مقابله با پیشروی کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه به سمت شهر «تل ابیض» در ریف رقه و شهرک «تل حمیس» در ریف قامشلی را افزایش داد.

این درحالی است که حمله داعش به شهرک‌ها و روستاهای آشوریان سوریه در ریف حسکه موجب ورود ده‌ها خانواده پناهجوی آشوری به شهرهای حسکه و قامشلی شد.

در ریف ادلب، واقع در شمال غربی سوریه عناصر مسلح ناشناس با حمله به یکی از زندان‌های وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» در شهر مرزی «سلقین» اقدام به آزادسازی تمام زندانیان این زندان کردند.

همچنین عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد» با نصب کمینی در سر راه یک خودرو وابسته به جبهه النصره در شهرک «مغاره» در منطقه «جبل الزاویه» تمام افراد موجود در آن را به قتل رساندند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار