تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۸۳۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
عشایر عرب خوزستان از پیشتازان تشیع در ایران هستند
آیت الله حیدری با بیان این که عشایر، مراجع تقلید را به عنوان جانشین امام زمان(عج) به حساب می‌آورند، گفت: عشایر عرب خوزستان از پیشتازان تشیع در ایران هستند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته اهواز، با اشاره به این که در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، ابراز داشت: عظمت و بزرگواری ایشان در نزد خداوند سبب شده که اذیت حضرت زهرا(س) نارضایتی خدا را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به این که کنگره بزرگداشت جهاد عشایر در 11 و 12 اسفند ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین، نماینده ولی فقیه در خوزستان و دیگر مسؤولان استانی در جهت برگزاری این کنگره تلاش های بسیاری را انجام داده اند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کنگره بزرگداشت جهاد عشایر از مسؤولان کشورهای عراق، سوریه، لبنان، بحرین و فلسطین دعوت شده و در این کنگره حضور خواهند داشت.

آیت الله حیدری با بیان این که در سال 1293 هجری شمسی در جنگ جهانی اول انگلیسی ها به جنوب عراق حمله و آن را اشغال کردند، افزود: انگلیسی ها پس از حمله به عراق، خوزستان را اشغال کردند.

وی با بیان این که در جریان حمله انگلیسی ها به خوزستان دولت قاجار اعلام بی طرفی کرد، بیان داشت: از طرفی دیگر حاکم خوزستان وابسته به اجنبی ها و همراه با انگلیس بود و در برابر این حمله واکنشی از خود نشان نداد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در برابر حمله انگلیسی ها تنها عشایر عرب ایستادگی کردند، افزود: عشایر عرب با وجود این که تجهیزات مناسبی نداشتند اما صحنه های به یاد ماندنی به یاد گذاشتند.

عشایر عرب خوزستان از پیشتازان تشیع در ایران هستند

آیت الله حیدری با بیان این که عشایر مراجع تقلید را به عنوان جانشین امام زمان(عج) معرفی می کردند، تأکید کرد: عشایر عرب خوزستان از پیشتازان تشیع در ایران هستند.

وی با بیان این که جهاد عشایر با فتوای علما آغاز شد، ابراز داشت: جهاد عشایر در سه مرحله و با تقدیم هزاران شهید در راه حق اتفاق افتاد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در آغاز عشایر در غرب اهواز تجمع کردند، ادامه داد: عشایر در این مکان با ابزارهای کشاورزی و چوب در برابر انگلیس ایستادگی کردند؛ اکنون برای 500 شهید دفن شده در این مکان یادمان بزرگی ایجاد شده است.

آیت الله حیدری با اشاره به این که در مرحله دوم حمله نیروهای انگلیسی، همه سوسنگرد را به آتش کشیدند، اظهار داشت: شمال اهواز به ویژه زرگان از دیگر مکان های تهاجم نیروهای انگلیسی بود که با ایستادگی عشایر عرب حمله آنها ناکام ماند.

وی یادآور شد: شیخ های عشایر خوزستان با سفر به دیگر مناطق کشور و افشاگری درباره نقشه های انگلیس، سبب همبستگی آنها و اعتراض نسبت به تهاجم انگلیس شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آزاد شدن خوزستان از اسارت انگلیس و حاکم منطقه از آثار بالای جهاد عشایر بود.

اهتمام رهبرمعظم انقلاب به گرامی داشت جهاد عشایر

آیت الله حیدری با اشاره به این که از میان 23 هزار شهید کل کشور، 12 هزار نفر آنها از شهید هستند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اهتمام فوق العاده ای به برگزاری و گرامی داشت کنگره جهاد عشایر دارند.

وی با بیان اعتراض شدید آیت الله موسوی جزایری نسبت به محتوای نامناسب بنرهای تبلیغاتی به مناسبت کنگره جهاد عشایر عنوان کرد: بنرهای تبلیغاتی پس از اعتراض شدید آیت الله موسوی جزایری اصلاح شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری دومین یادواره طلبه و روحانی اهواز بیان داشت: مردم در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی حضوری پرشور و شکوهمند داشتند.

سبقت 10 برابری روحانیت در مسأله شهادت نسبت به دیگر اقشار جامعه

آیت الله حیدری اقشار گوناگونی در قبل و پس از انقلاب شهیدانی بسیاری را تقدیم اسلام کرده اند، اظهار داشت: روحانیت نسبت به دیگر اقشار در مسأله شهادت سبقت گرفته و 10 برابر دیگر اقشار شهید داده است.

وی گفت: در آغاز انقلاب طلاب حوزه علمیه امام خمینی همراه با استاد خود، آیت الله موسوی جزایری به جبهه ها رفتند و درس و تحصیل را تعطیل کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطره ای در عملیات مقدماتی والفجر 61 ادامه داد: یک ماه قبل از آغاز عملیات طلبه علی سواری در میان طلاب می ایستد و خبر شهادت عبدالرحمن لنگ باف و یکی دیگر از طلاب را اطلاع می کند.

آیت الله حیدری با اشاره به این که طلاب نام فرد دومی که شهید خواهد شد را پرسیدند، ابراز داشت: سواری به آنها گفت که در آینده متوجه نام دومین شهید خواهید شد.

وی با اشاره به این که پس از گذشت زمان و آغاز عملیات علی سواری شهید شد و طلاب متوجه شدند که آن فرد دوم خود او بود، عنوان کرد: این نشانه بزرگی شهدا و ارتباط بالای آنها با پروردگار است.
:
:
:
آخرین اخبار