تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۸۳۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرهنگي بنياد نخبگان خبرداد:
گسترش طرح شهاب در مدارس كشور در سال​آينده
معاون فرهنگي بنياد نخبگان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش گفت: طرحي ملي از سال​هاي گذشته با عنوان "شهاب" كه مخفف شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر در مدارس شكل گرفته و قوانين آن به تصويب رسيده و آزمون اين طرح در 7 استان برگزار شده است. سال آينده نيز قصد داريم طرح شهاب را در سطح كشور گسترش دهيم.

محمد الستي با بيان اين​كه جشنواره ملي علم تا عمل كه توسط بنياد ملي نخبگان در اين روزها برگزار شد، محيطي جهت ارائه ايده​هاي خلاقانه و كسب و كار فناورانه براي علاقمندان مهيا مي​كند، گفت: اين جشنواره يك بازار فناوري همراه با آموزش و ارائه توليدات و محصولات است.

وي با اشاره به اين که نخبگان نقش اصلي در ارائه توليدات خود دارند، عنوان كرد: وظيفه دولت در مسير تبديل شدن يك ايده به محصول فراهم كردن امكانات مناسب، آموزش مناسب و حمايت لازم است.

الستي تصريح​كرد: بنياد نخبگان با پارك​هاي علم و فناوري در سطح كشور تعامل بسياري دارد و از امسال در دانشگاه​ها آيين​نامه​هايي در همگرايي با اهداف بنياد اجرا شده است و در آينده نيز اين تعامل و همگرايي بين بنياد ملي نخبگان و دانشگاه​ها افزوده خواهد شد و بنياد اين آمادگي را دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار