تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۸۳۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كمبود اعتبارات در فعاليت​هاي فرهنگي و هنری مدارس
رئيس اداره فرهنگ و هنر اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت:​ فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري نياز به امكانات دارد و با توجه به كمبود اعتبارات در اين حوزه در آموزش و پرورش، هنوز به وضعيت مطلوب نرسيده​ايم.

مرتضي ادگي اظهاركرد:​ حوزه پرورش در آموزش و پرورش بايد متنوع باشد تا دانش آموزان از طريق فعاليت​هاي هنري و فرهنگي با مسائل تربيتي آشنا و به اين موضوعات علاقمند شوند.

وي افزود: هدف ما اين است كه فعاليت​هاي هنري در مدارس رنگ تربيتي داشته باشد كه در اين راستا هنرهاي ارزشي با مفاهيم و محتواي ديني و هويت ملي مورد استفاده قرار مي​گيرد.

رئيس اداره فرهنگ و هنر اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان تصريح‌كرد: در هنرهاي آوايي در استان جهش ملموسي داشتيم و توانستيم در كشور رتبه​هاي خوبي كسب كنيم و با برگزاري كارگاه​هاي آموزشي تلاش مي‌كنيم گروه​هاي انتخاب شده در مسابقات كشوري آماده‌تر شوند.

ادگي با اشاره به اين‌كه وجود اين گونه فعاليت​ها در مدارس به پيشرفت دانش‌آموزان كمك مي​كند، خاطرنشان‌كرد:​ فعاليت​هاي هنري و فرهنگي متنوع در آموزش و پرورش در ايجاد انگيزه و ارتقا روحيه دانش‌آموزان بسيار تاثيرگذار است و بارها مشاهده شده كه دانش‌آموزاني از نظر تحصيلي يا رفتاري داري مشكل بودند كه به کمک اين‌گونه​ برنامه‌هاي پرورشي توانستند به افراد موفقي تبديل شوند.

رئيس اداره فرهنگ و هنر اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان بيان‌كرد: حوزه پرورش در مدارس كه شامل فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري مي‌باشد، ملموس و ساده اما ارزيابي آن سخت و زمان‌بر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار