تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۸۳۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رایزنی ظریف و همتای ایتالیایی در تهران
وزیر خارجه ایتالیا که به دعوت محمدجواد ظریف به تهران سفر کرده، دقایقی پیش با همتای ایرانی خود دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

«پائولو جنتیلونی»، وزیر امور خارجه ایتالیا که شامگاه جمعه در صدر هیأتی، وارد تهران شد، دقایقی قبل با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر دو روزه ضمن دیدار با ظریف، با دیگر مقامات کشورمان دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

در گفت‌وگوی تلفنی دی ماه سال جاری ظریف و همتای ایتالیایی، وزیر امور خارجه ایران از جنتیلونی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای اولین بار در کسوت وزیر خارجه، 28 آبان ‌ماه و پیش از نشست ژنو 3 سفری چند ساعته به رم داشت و با اما بونینو وزیر خارجه اسبق ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک، تهران میزبان وزرایی از اتحادیه اروپا بود که «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا اولین وزیر اروپایی و البته نخستین زن دیپلمات اروپایی بود که بعد از آغاز به کار دولت یازدهم در تاریخ 30 آذر ماه 92 در سفری دو روزه راهی تهران شد.

در شهریور ماه سال جاری نیز وزیر خارجه ایران در سفر اروپایی خود به چند کشور پس از حضور در بلژیک و لوکزامبورگ به ایتالیا رفته و با فدریکا موگرینی که در آن زمان وزیر خارجه ایتالیا بود دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار