تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۸۳۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شاهوارپور خبر داد‎:
برگزاری کنگره عشایر جهاد خوزستان؛ 11 و 12 اسفند
فرمانده سپاه خوزستان از برگزاری کنگره عشایر جهاد خوزستان در تاریخ 11 و 12 اسفند خبر داد.

سردار شاهوارپور با اشاره به این نکته که عشایر همواره در طول تاریخ استکبارستیز بوده و در حفاظت از مرزهای ایران، عشایر جانانه ایستادگی کرده اند که این موارد در طول تاریخ خودنمایی کرده است، گفت: یکصدمین سال بزرگداشت شهدای واقعه مقابله عشایر خوزستان با متجاوزین انگلیسی و معرفی شهدای عزیز این درگیری تاریخی و دلدادگی مردم و عشایر عزیز به دین، ولایت و آب و خاک و وطن، تبیین و بازخوانی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است که می توان به چاپ کتاب، بروشور، گاهنامه، تهیه مستند و همچنین تهیه نمایش از صحنه های اتفاق افتاده در این درگیری بین عشایر و نیروهای انگلیسی که به صورت زنده در محل کنگره پخش می گردد.

شاهوارپور یادآور شد: در 100 سال پیش براساس فتوای مرجعیت سید کاظم یزدی، عشایر خوزستان در یک اقدام بی بدیل با متجاوزین انگلیسی به مقابله پرداختند.

وی ضمن تشکر از ریاست سازمان بسیج و ریاست سازمان بسیج عشایر جهت حمایت و پشتیبانی از برگزاری این کنگره، به تشکیل ستادی در استان خوزستان به سرپرستی آیت الله جزائری اشاره و اضافه کرد: در این ستاد استاندار محترم خوزستان و معاونین ایشان وارد کار شده اند و تقسیم کارها صورت گرفته است و هر کجا که لازم بوده است مسئولین استان حضور داشته اند.

فرمانده سپاه خوزستان در پایان به حضور مدعوین از سایر کشورها به خصوص عشایر عراق اشاره کرد وگفت: حضور مدعوین در کنگره جهت معرفی الگو به آنان و سایر کشورها مفید است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار