تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۳۶۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد خوزستان؛ مشکل داخلی در لیگ آسیایی
مهم تر از قضاوت ضعیف کیم سانگ وو که صدای سوت ممتد تماشاگران را در استادیوم غدیر اهواز طنین انداز کرد، اتفاقی بود که روی نیمکت تیم فولاد خوزستان افتاد
خوزنیوز/ یعقوب کعبی: مهم تر از قضاوت ضعیف کیم سانگ وو که صدای سوت ممتد تماشاگران را در استادیوم غدیر اهواز طنین انداز کرد، اتفاقی بود که روی نیمکت تیم فولاد خوزستان افتاد.

فولاد خوزستان؛ مشکل داخلی در لیگ آسیایی

ساعتی از پایان بازی فولاد و السد نگذشته بود که صفحات هواداری فولاد در شبکه های اجتماعی محل بحث طرفداران این تیم در خصوص اتفاقی شد که از چشم خبرنگاران پرتعداد حاضر در جایگاه شیشه ای استادیوم غدیر اهواز پنهان مانده بود.
هواداران فولاد به سرپیچی محمد قاضی از دستور دراگان اسکوچیچ برای حضور در میدان اشاره داشتند. قاضی همراه با سایر بازیکنان ذخیره فولاد در پشت دروازه ایستاده بود که از سوی مربیان فولاد مورد خطاب قرار گرفت و از او خواسته شد برای تعویض شدن به سمت نیمکت بیاید. قاضی اما با اشارات دست به مربیان فولاد اعلام کرد که چنین کاری انجام نمی دهد. تماشاگران سمت چپ جایگاه ویژه که متوجه حرکات دست قاضی و سرپیچی او از دستور مربیان شده بودند، علیه این بازیکن شعارهایی سر دادند و تنش بین قاضی و کادر فنی فولاد تا بعد از سوت پایان مسابقه هم ادامه یافت.

* * *

در تابستان سال 86، تیم فولاد خوزستان که به لیگ دسته اول سقوط کرده بود، در کنار خریداری چند بازیکن مطرح استقلال اهواز نظیر جلال کاملی مفرد، علی بداوی و احمد آل نعمه که با تیم آبی پوش اهواز نایب قهرمان لیگ ششم شده بودند، یک بازیکن گمنام را از تیم هما تهران جذب کرد.
بازیکنی 23 ساله که نام کامل شناسنامه‌ای او محمد قاضی نجف آبادی بود. مسعود رضائیان مدیرعامل وقت فولاد برای سال اول قرارداد دوساله این بازیکن، مبلغ 20 میلیون تومان به عنوان قرارداد پایه در نظر گرفت و قرار شد مبالغی نیز به در صورت حضور در ترکیب، گلزنی و ارسال پاس گل به قرارداد بازیکن جوان و تازه وارد فولاد اضافه شود.
محمد قاضی یک سال در لیگ یک و یک سال در لیگ برتر برای فولاد بازی کرد. در پایان قرارداد دوساله، قاضی که در فوتبال ایران مطرح شده بود، همانند احمد آل نعمه، به پیشنهاد فولاد برای تمدید قرارداد جواب منفی داد و راهی اصفهان شد.

* * *

پس از بازی در ذوب آهن، پرسپولیس و استقلال، محمد قاضی در آخرین ساعات نقل و انتقالات نیم فصل لیگ چهاردهم به تیمی برگشت که برای اولین بار او را به لیگ برتر معرفی کرده بود.
با این تفاوت که این بار محمد قاضی بازیکن گمنامی نبود که از عقد قرارداد 20 میلیونی با فولاد خرسند باشد. طبق قرارداد رسمی مندرج در سایت سازمان لیگ فوتبال، این بازیکن برای نیم فصل قراردادی به مبلغ 650 میلیون تومان با فولاد منعقد کرد تا گرانترین بازیکن ایرانی فولاد در لیگ چهاردهم باشد.
مصاحبه های پرشمار محمد قاضی درباره اهدافش از حضور در فولاد این امیدواری را در دل هواداران تیم سرخ پوش اهواز به وجود آورد که بازیکن رشد یافته در تیم محبوب آن ها به اهواز بازگشته تا دین خود را به تیم سابقش کند.
این امیدواری که با گل قاضی در بازی با راه آهن بیشتر شده بود، با اتفاقات بازی فولاد و السد و مصاحبه عصر جمعه اسکوچیچ مبنی بر اینکه محمد قاضی جایی در فولاد ندارد، کمرنگ تر از قبل شد. هر چند که اسکوچیچ یک راه برای بازگشت قاضی باقی گذاشت: «او فقط به یک شرط می‌ تواند برگردد و آن عذرخواهی از هواداران و بازیکنان و بخشش او از سوی ایشان است.»

* * *

محمد قاضی یک بازیکن حرفه ای است. حداقل اینست که خودش می گوید حرفه ای است. یک بازیکن حرفه ای که پول حرفه ای می گیرد و باید رفتار حرفه ای داشته باشد.
قراردادی که او به عنوان گرانترین بازیکن ایرانی فولاد منعقد کرده، همانند قراردادهای سایر بازیکنان فولاد که با ارقامی بسیار کمتر از قاضی در این تیم بازی می کنند، به هیچ کدام از آن ها اجازه رفتاری مشابه رفتار قاضی در بازی با السد را نمی دهد.
محمد قاضی چه در تابستان 86 با اشتیاق از تیمی بنام هما تهران به فولاد آمده باشد، چه در زمستان 93 علیرغم میل باطنی مجبور به ترک استقلال و آمدن به فولاد شده باشد، در قبال قراردادی که بسته مسئول است.
او به عنوان بازیکن تعهدات شفافی دارد. متن فرم قرارداد تمامی بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران یکسان بوده و به هیچ بازیکنی اجازه تعیین تکلیف برای تیم و باشگاه داده نشده است.
اینکه قاضی بخواهد چنین رفتار اشتباهی در یک بازی حساس بین المللی داشته باشد و پس از بازی هم روی رفتار اشتباهی که داشته پافشاری کند، او را نزد جامعه فوتبال ایرانی بزرگ تر نمی کند. اعتبار حرفه ای او را افزایش نمی دهد. تیم های دیگری را برای جذب او ترغیب نمی کند.


* * *

اخراج قاضی برای سرمربی و مدیرعامل فولاد راحت ترین کار دنیاست. این را سوابق دراگان اسکوچیچ و سیف الله دهکردی نشان می دهد.
اسکوچیچ در طی دو سال حضور در ایران در برابر رفتار غیرحرفه ای برخی بازیکنان نه تنها کوتاه نیامده که گاهی در برخورد با آن ها زیاده روی هم کرده است. دهکردی هم در طول سال ها مربیگری در فوتبال خوزستان، با بازیکنانی به مراتب بزرگ تر از قاضی، به سبک تنبیهات انضباطی دهه های 50 و 60 شمسی برخورد کرده است.
اسکوچیچ و دهکردی در واقع نمی خواستند ساده ترین کار دنیا را انجام دهند و با فسخ قرارداد قاضی او را تا پایان فصل خانه نشین کنند. آن ها پاک کردن صورت مسئله را برای حل مسئله انتخاب نکرده و به محمد قاضی فرصتی دیگر برای جبران اشتباه دادند. به محمد قاضی که هنگام پیوستن به فولاد ادعا کرد برای کمک به این تیم به اهواز آمده است.
فولاد حالا آماده سفر به ازبکستان می شود. فولاد می رود تا در سرزمین های سردسیر از آوازه فوتبال خوزستان دفاع کند. صندلی محمد قاضی برای این سفر رزرو شده است. به او این فرصت داده شد تا از موضع اشتباهش عقب نشینی کند و پرونده جدیدترین حاشیه ایجاد شده برای فولاد را با عذرخواهی مختومه کند. پرونده ای که نباید در ادامه فصل بازگشایی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خوزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
5
امثال قاضی بدانند و از یاد نبرند ؛بسیاری از هوادارانی که برای تشویق فولاد به ورزشگاه می ایند تامین هزینه های جزئی خرید بلیط و رفت و امد تا ورزشگاه هم برایشان گران بنظر میرسد(مبلغی در حدود ده هزار تومان)!! این در حالیست که این اقا در ازای دریافت مبلغ نجومی 650میلیون تومان_انهم فقط برای یک نیم فصل_ باشگاه و هواداران فولاد را در شرایط سخت و حساس اولین بازی جام باشگاههای اسیا براحتی رها میکند و با نافرمانی از دستورات کادر فنی رفتاری بچه گانه و البته بی ادبانه از خود نشان میدهد!!
اقای قاضی؛لطفا کمی وجدان داشته باشید و هر چه سریعتر از باشگاه فولاد خوزستان و هوادارانش عذرخواهی کنید.
خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
3
من به عنوان هودار فولاد خوزستان فکر میکنم که چنین بازیکنانی باید تنبیه شوند، درس عبرتی خواهد شد برای دیگران ، این چنین رفتار در بازی، چه بین المللی باشه چه بازی داخلی باشه درست نیست ، بازیکن باید منظبط باشه، شرط اول هر تیمی برای موفقیت در درجه ی اول انظباط است اگر هرچ و مرجی باشه و هر بازیکنی بخواد برای خودش در زمین تصمیم بگیره مطمئن باشید اون تیم نمیتونه تیم موفقی باشه ، بازیکن حرفه ای و فوتبال پیشرفته = انظباط انطباط انظباط
:
:
:
آخرین اخبار