تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۸۳۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره ارشاد اهواز خبر داد:
ایجاد 150 شغل فرهنگی هنری در اهواز
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: در سال جاری بیش از 150 شغل فرهنگی هنری توسط این اداره در اهواز ایجاد شده است.

انوشیروان بهرامی امروز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، 82 مرکز فرهنگی هنری از این اداره مجوز فعالیت گرفتند که تعداد آنها نسب به سال قبل 20 درصد افزایش یافته و باعث رونق بیشتر فعالیت‌های فرهنگی هنری شده است.

وی با بیان اینکه این مشاغل در سطح شهرستان اهواز در حال رشد است، ادامه داد: با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در این حوزه در سال جاری تعداد مراکز مجاز نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته و باعث رونق بیشتر فعالیت‌های فرهنگی هنری شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز تصریح کرد: از این 82 مرکز 45 مورد کانون آگهی و تبلیغاتی، 14 موسسه فرهنگی هنری، هفت چاپخانه دیجیتال، پنج فروشگاه عرضه محصولات نمایش خانگی، چهار آموزشگاه آزاد هنری، چهار نشریه، سه انتشارات که با طی مراحل قانونی و احراز صلاحیت‌های فردی و تخصصی به آنها مجوز فعالیت اعطا شد و فعالیت خود را در سطح شهرستان آغاز کردند.

بهرامی گفت: این 82 مرکز بیش از 150 شغل به طور مستقیم ایجاد کردند و ده‌ها شغل دیگر نیز به طور غیرمستقیم از این طریق ایجاد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر شاهد رشد و شکوفایی این عرصه باشیم.

مشاغل فرهنگی هنری نسبت به سایر مشاغل به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد و عوارض جنبی مانند آلودگی‌های زیست محیطی و مصرف انرژی کمتری را شامل می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار