تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۸۳۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی دزفول :
تولید محصولات کشاورزی در دزفول به ۲ میلیون تن رسید
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: در سال ۹۳ تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در سطح شهرستان دزفول به بیش از ۲ میلیون تن رسید.

احمد زارعی درباره حجم تولیدات کشاورزی در شهرستان دزفول اظهار داشت: تنوع محصولات در دزفول به بیش از صد نوع می‌رسد که در سال 93 حجم تولیدات این شهرستان به بیش از 2 میلیون تن رسید.

وی افزود: یک میلیون و 800 هزار تن محصولات زراعی، در حدود 80 هزار تن محصولات باغبانی و در حدود 85 هزار تن محصولات دامی در سال 93 در دزفول تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی که در دزفول داریم این استعداد و پتانسیل برای دزفول وجود دارد که محصولات سالمی تولید کند.

وی با اشاره به زیر ساخت‌های ایجاد شده برای تولید محصولات سالم گفت: در راستای تولید محصولات سالم 5 کلینیک گیاه پزشکی، 4 مرکز تولید حشرات مفید و مرکز انجمن تولیدات سالم و محصولات ارگانیک با حدود90 عضو، در این شهرستان راه اندازی شده است.

زارعی درباره کلینیک گیاه پزشکی و مرکز تولید حشرات مفید بیان کرد: کلینیک گیاه پزشکی به کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی تأسیس شده که کنترل و نظارت بر تولید محصولات سالم را به عهده دارد و همچنین مرکز تولید حشرات سالم یا انسکتاریوم کنترل آفات را برعهده دارد.

وی نسبت به برنامه‌های مرتبط با افزایش حجم تولیدات سالم گفت: برنامه‌ها به سمت سالم سازی پایدار در بخش کشاورزی، خاک ورزی، مکانیزاسیون و سیستم حفاظتی در جهت تقویت کشت محصولات و افزایش حجم محصولات سالم هدایت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آنالیز‌های انجام شده توسط اداره استاندارد گفت: توسط اداره استاندارد، محصولات تولیدی دزفول آزمایش شد و سالم بودن محصولات با توجه به پدیده ریزگرد‌ها اعلام شد به طوری که میزان بقایای سموم و فلزات سنگین در محصولات در حد مطلوبی بود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار