تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۸۳۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از امروز در دفاتر پیشخوان
برون‌سپاری 68 وظیفه شهرداری آبادان به بخش خصوصی رسما آغاز شد
کار برون‌سپاری 68 وظیفه شهرداری آبادان به بخش خصوصی با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی به طور رسمی در یکی از دفاتر پیشخوان دولت واقع در ابتدای خیابان احمدآباد آغاز شد.

عصر امروز، کار برون‌سپاری 68 وظیفه شهرداری آبادان به بخش خصوصی با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی به طور رسمی در یکی از دفاتر پیشخوان دولت واقع در ابتدای خیابان احمدآباد آغاز شد.

شهردار آبادان در این آئین اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای یکی از بندهای قانون برنامه پنجم توسعه صورت گرفته است.

محمودرضا شیرازی افزود: در این بند دستگاه‌های اجرایی باید آن دسته از وظایف قابل واگذاری خود را تا پایان سال 94 به بخش خصوصی بسپارند.

وی با بیان اینکه شهرداری آبادان این کار را از شهریورماه سال 92 استارت زده است، گفت: با الگوبرداری از شهرهای بزرگی همچون مشهد توانستیم 68 وظیفه شهرداری را در قالب برون‌سپاری به بخش خصوصی که در این زمینه دفاتر پیشخوان مد نظرهستند، بسپاریم.

شیرازی تصریح کرد: در ابتدای کار لازم بود تا ذهن همکاران سازمانی خود را در این زمینه روشن کنیم، تا آنها بدانند که این اقدام در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان و حذف بروکراسی در سیستم شهرداری انجام می‌شود.

شهردار آبادان یادآور شد: تمام امور محوله توسط اپراتورهای دفاتر پیشخوان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که تمام عملیات‌های انجام شده توسط دفاتر پیشخوان دولت ثبت و ضبط می‌شود لذا قابلیت ارجاع در صورت شکایت شهروندان وجود دارد.

*12 دفتر پیشخوان پیش بینی شده است

شیرازی، جلوگیری از اعمال روش‌های سلیقه‌ای همکاران را یکی دیگر از مزایای انجام این برون سپاری عنوان کرد و گفت: 12 دفتر پیشخوان برای این کار پیش بینی شده که برای آغاز به کار ما چهار دفتر را تجهیز و آماده کرده‌ایم.

شهردار آبادان افزود: سایر دفاتر نیز برای این کار داوطلب شده‌اند که پس از تجهیز و تائید حوزه پشتیبانی کار خود را آغاز می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بخش فناوری اطلاعات نیز تلاش کرده‌ایم تا آن بخش از کارهای قابل واگذاری را تحت وب برده تا مردم بدون مراجعه به شهرداری کارهای خود را به انجام بسپارند.

شهردار آبادان تصریح کرد: وظایف محوله به دفاتر خدمات پیشخوان در حوزه معاونت‌های شهرسازی، فرهنگی اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان آرامستان و تاکسیرانی است.

به گفته شیرازی، از این پس نشان شهرداری آبادان در کنار تابلوی دفاتر پیشخوانی که خدمات شهرداری را ارائه می‌کنند نصب می‌شود.

توسعه آبادان در گرو توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده است

فرماندار ویژه آبادان توسعه این شهرستان را در گرو توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده در آبادان عنوان کرد.

عزیزالله شهبازی در آیین برون‌سپاری وظایف شهرداری این شهر که به طور رسمی در دفا‌تر پیشخوان آغاز شد، اظهار کرد: اکنون عصر انفجار اطلاعات است و در هزاره سوم خبری از کتاب در دنیای مدرن نیست، برای ماندگاری، رعایت حال ذی‌نفعان به عنوان یک امر مهم باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در شهرستان آبادان ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه نوع نگرش اجتماع باعث عدم استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که آستانه و افق دید مردم بالا نرود هیچ توسعه‌ای رخ نمی‌دهد، خوشبختانه این نگرش در آبادان وجود دارد و از این رو در تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف شهرستان در جهت تامین رفاه شهروندان هستیم.

وی با قدردانی از شهرداری آبادان در جهت بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به شهروندان این شهر یادآور شد: سپردن 68 وظیفه شهرداری به بخش خصوصی (دفا‌تر پیشخوان دولت) علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، سبب افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات می‌شود.

لزوم نگاه بین‌المللی به مباحث توسعه‌ای آبادان

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم نگاه بین‌المللی به مباحث توسعه‌ای آبادان تاکید کرد.

حمید حنظل‌عیدانی در آئین برون‌سپاری وظایف شهرداری آبادان گفت: در آبادان ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن‌ها کارهای زیادی را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به تاکید اعضای شورای اسلامی شهر آبادان بر حرکت شهردار بر اساس برنامه‌محوری افزود: این کار سبب انسجام بیشتر در برنامه‌های شهرداری و ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به افق طراحی شده در برنامه توسعه شهری برسیم اظهار کرد: از آنجایی‌که آبادان شهری بین‌المللی است لذا باید برنامه‌ریزی‌ها در‌‌ همان سطح انجام و اجرا شود، بایستی از نگاه‌های سنتی خارج شویم و نگاه‌های بین‌المللی به موضوعات داشته باشیم.

حنظل عیدانی عنوان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی شهری نیز باید در جهت رفاه حال شهروندان برای دریافت خدمات از طریق مجازی و بدون حضور فیزیکی، بکوشند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: برون‌سپاری امور علاوه بر کاهش زمان صرف شده، سبب چابک‌تر شدن دستگاه‌های اجرایی برای انجام سایر فعالیت‌هایشان می‌شود.

عیدانی با اشاره به وجود بیش از دوهزار نیرو در شهرداری آبادان خاطرنشان کرد: باید در جهت برون‌سپاری آن دسته از امور قابل واگذاری به بخش خصوصی اقدام شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار