تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۸۳۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلانشهر اهواز زیرپوشش توزیع گازوییل یورو چهار قرار گرفت
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: در راستای کنترل آلودگی زیست محیطی ، کلانشهر اهواز زیرپوشش توزیع گازوییل با استاندارد یورو چهار قرار گرفت.

عبدالصاحب شمخانی اظهار داشت: توزیع این نوع گازوییل که در واقع از گوگرد کمتری برخوردار است در هفته جاری در سطح جایگاه های توزیع مواد سوختی و اتوبوسرانی شهرداری کلانشهر اهواز توزیع خواهد شد.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده بین بخشی ، تمهیدات لازم برای تامین این سوخت در جایگاه های کلانشهر اهواز اندیشیده شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز ، توزیع گازوییل یورو چهار را گامی مهم برای کنترل آلودگی هوا و ارتقا سطح سلامتی شهروندان اهوازی توصیف کرد.

اهواز جزو فهرست هشت کلانشهر کشور است که با آلودگی ناشی از تردد خودروها ، صنایع نفت ، گاز ، فولاد ، گرد و خاک و نیشکر دست و پنجه نرم می کند.

شمخانی سهمیه روزانه گازوییل یورو چهار کلانشهر اهواز را 500هزار لیتر عنوان کرد و گفت: سهمیه گازوییل یورو چهار از پالایشگاه نفت اراک و از طریق ناوگان نفتکش تامین خواهدشد.

در 11ماه امسال یک میلیارد و 471میلیون و 655هزار لیتر گازوییل معمولی در سطح مناطق ونواحی عملیاتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک میلیارد و 360میلیون و 672هزار لیتر بوده حدود هشت درصد افزایش نشان می دهد.

شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز مسوولیت راهبری و توزیع فراورده های سوختی در مناطق شمال ، شرق ، مرکز و غرب استان خوزستان را برعهده دارد.

در استان خوزستان دو شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز و آبادان فعالیت می کنند.

با وجود اینکه پالایشگاه نفت آبادان به عنوان بزرگترین پالایشگاه کشور 25درصد فراورده های نفتی مورد نیاز ایران را تامین می کند ولی هنوز تولید بنزین و گازوییل یورو چهار در آن شروع نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار