تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۸۳۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 333 میلیارد ریال به توسعه مشاغل خانگی در شوش
 فرماندار شوش از اختصاص 333 میلیارد ریال تسهیلات به بخش مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار شاهد رونق کسب و کار در زمینه صنایع دستی و مشاغل خانگی در شهرستان شوش خواهیم بود.

رضا نجاتی عصر یکشنبه در آخرین جلسه شورای اشتغال شهرستان شوش با اشاره به تشکیل 107 پرونده وام اشتغال زایی توسط صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: از این تعداد 30 پرونده با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از 290 نفر تصویب و پرداخت گردید.

فرماندار شهرستان شوش با بیان اینکه از تعداد یکهزار و 567 مورد تعهد اشتغال شهرستان شوش در سالجاری تعداد یکهزار و 917 شغل در سامانه رصد ثبت شده است ، افزود:معرفی افراد جویای کار از سوی موسسه های کاریابی رشدی 360 درصدی داشته است.

وی گفت : از ابتدای سال 93 تاکنون بیش از 52 پرونده تعاونی اشتغال زایی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و از این تعداد بیش از 50 درصد موفق به اخذ تسهیلات شدند.

رییس شورای اشتغال شهرستان شوش از تخصیص 134 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور به توسعه تعاونی های این شهرستان خبر داد و گفت:این اعتبار در بخش های کشاورزی و صنعتی هزینه شده و زمینه اشتغال 137 نفر را فراهم کردند.

نجاتی در ادامه ، با اعلام تحقق 60 درصدی اعتبارات امسال شهرستان شوش ،گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر306 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و توسعه شهرستان شوش هزینه شده است.

وی گفت: بر اساس رصد طرح های عمرانی در دست اجرا در شهرستان ، این طرح ها طبق برنامه و به صورت صحیح در دست اجراست ضمن اینکه تلاش می شود در سال آتی نیز سایر طرح های نیمه تمام در شوش تکمیل و به اتمام برسد.

فرماندار شهرستان شوش از بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا نظارت بیشتری بر طرح های در دست اجرا داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد:دستگاه های اجرایی باید در تنظیم و معرفی طرح های اولویت دار، پیگیری اختصاص و جذب اعتبار، اتمام طرح ها طبق برنامه و ارتقای کیفی طرح ها و پروژه های عمرانی دقت نظر داشته باشند.

نجاتی با تصریح بر پیگیری طرح های عمرانی در دست اجرا در این شهرستان ، بر تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام ، توجه به روستاها و مناطق محروم ، پرهیز از بخشی نگری و توجه به نظر کارشناسان تاکید کرد.

شهرستان شوش در شمال خوزستان با 200 هزار نفر جمعیت از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی ، صنعت تولید شکر و کاغذ برخوردار می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار