تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۳۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به میزبانی جهادکشاورزی؛
دوره آموزشی روش‌های نوین آبیاری در اندیمشک برگزار شد
«دوره آموزشی روش‌های نوین آبیاری» با حضور کشاورزان بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری در جهادکشاورزی اندیمشک برگزار شد.

صبح امروز دوره آموزشی روش‌های نوین آبیاری با حضور کشاورزان اندیمشک، بخش‌های الوار گرمسیری و مرکزی، مروجان، کارشناسان و مدیران ستادی در سالن اجتماعات اداره جهادکشاورزی اندیمشک برگزار شد.

سرپرست اداره جهادکشاورزی اندیمشک در این دوره آموزشی با اشاره به کمبود بارش در سال جاری زراعی اخیر اظهار کرد: این دوره به منظور آشنایی کشاورزان، مروجان و کارشناسان با روش‌های نوین آبیاری و ارتقای روش‌های مصرف آب و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری برگزار شده است.

محمدجعفر آفرین افزود: اصلاح الگوی کشت در منطقه و تسهیل و آسان سازی دریافت یارانه دولتی در راستای بهره گیری و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آب 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از 400 حلقه چاه کشاورزی تأمین می‌شود و ما تلاش داریم که کشاورزان را به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری هدایت کنیم.

آفرین خاطرنشان کرد: در همین راستا برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود و کم کردن میزان هدر رفت آب تسهیلاتی برای راه اندازی سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان این شهرستان پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره جهادکشاورزی اندیمشک گفت: برای آبیاری قطره‌ای تی تیپ به ازای هر هکتار 65 میلیون ریال و برای آبیاری تحت فشار مبلغ 50 میلیون ریال برای هر هکتار زمین، به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که کشاورزان از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده نکنند باید در آینده با هزینه شخصی خود اقدام به این کار کنند ضمن این که در سال‌های آینده باید از کنترل حجمی استفاده کرده که دارای محدودیت‌های زیادی است.

در دوره آموزشی کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد، راه‌ها، مزایا و چگونگی استفاده از روش‌های نوین آبیاری را برای کشاورزان توضیح دادند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار