تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۸۳۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوي كمسيون آموزش و تحقيقات مجلس:
اقتصاد كشور بايد به‌سوي دانش​هاي كاربردي حركت كرد
سخنگوي كمسيون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت: ​اقتصاد كشور بايد دانش‌بنيان باشد و به سوي دانش​هاي كاربردي حركت كرد و مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه هيچ كوتاهي نخواهد كرد.

قاسم جعفري با اشاره به برگزاري پنجمين دوره مسابقات دانشگاه پيام نور در اهواز اظهاركرد:​ این‌گونه مسابقات هم وجه بين​المللي و هم ملي دارد و هم يك رويداد علمي، اجتماعي، فرهنگي و امنيتي سياسي است.
 
وي افزود: محيط دانشگاه مبدا تحول جامعه است و اين المپياد موجب ايجاد شور و نشاط در جامعه شده و اين نشان دهنده سرزندگي است و مهم​ترين پيام اين مسابقات به‌ويژه براي مهمان خارجي اين بود كه ملت ما سرزنده و با نشاط است و تحريم​ها نتوانسته بر ​آن​ تاثير بگذارد.

سخنگوي كمسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نشست وزارت علوم كشورهاي عدم تعهد در تهران تصريح‌كرد:​ ملت ايران تمدن ديرينه دارد و با توجه به نگاه ديني و اعتقادي آموزه​هاي قرآني، هميشه به علم تاكيد داشت. كشور ما مي​تواند به كشورهاي بحران‌زده منطقه در زمينه​هاي علمي و دانشگاهي كمك کند و اين خلاف نظر استكبار جهاني است كه مي‌خواهد علم و دانش را تنها در اختيار خود داشته باشد.

وي با بیان این‌که نظر مجلس شوراي اسلامي درمورد جذب دانشجويان كشورهاي همسايه مثبت است، ادامه‌داد: تعامل و همكاري ميان دانشگاه​هاي كشور و منطقه مي‌تواند خلاف اراده كشورهاي غربي كه خواستار عدم پيشرفت ملت ايران هستند را ثابت كند. ايران با روی گشاده تمام اين فرصت را در اختيار كشورهاي همسايه به‌ويژه عراق خواهد گذاشت.

سخنگوي كمسيون آموزش و تحقيقات مجلس عنوان‌كرد: مجلس در روز چهارشنبه مجوز برداشت مبلغ 300 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي را براي شركت​هاي دانش‌بنيان در بودجه تصويب كرد. موسسه​هاي پژوهشي و دانشگاه​ها مورد توجه مجلس هستند.

جعفري در مورد اقدامات مجلس در مقابله با ريزگردها گفت: مجلس بودجه مقابله با ريزگردها را حذف نكرده است بلكه مشكل نمايندگان با تصويب بودجه‌هاي تحت نام و عنوان مشخص، است كه در جاهاي ديگر هزينه مي‌شوند و مجلس يك پارچه كمك خواهد كرد تا مشكل ريزگردها در خوزستان حل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار