تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۳۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهادکشاورزی شوش خبر داد:
جذب 125 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی در شوش
مدیر جهادکشاورزی شوش از جذب 125 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا ملک‌زاده مدیر جهادکشاورزی شوش پیش از ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی این شهرستان، ضمن ارائه گزارشی با اشاره به جذب 125 میلیارد ریال اعتبارات خرید تراکتور و ادوات کشاورزی اظهار کرد: این تسهیلات بالغ بر 24 درصد از اعتبارات استانی بوده که توسط این مدیریت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

فرماندار شوش نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از تخصص دانش آموختگان بخش کشاورزی، 34 مهندس ناظر بخش کشاورزی در این شهرستان جذب و مشغول به‌کار شدند.

رضا نجاتی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی مجلس شورای اسلامی و وزارت جهادکشاورزی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان طی سال جاری اقدام به جذب و استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی کرده که این افراد از بهمن امسال مشغول به کار شده‌اند.

*لزوم استفاده از روش‌های نوین کشاورزی

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور گفت: شرایط جاری پاسخگوی نیاز آبی کشاورزان نیست و در این خصوص محدودیت‌هایی را به وجود آورده که نیازمند روی آوری کشاورزان به کشت محصولات با نیاز آبی کم و همچنین استفاده از روش‌های نوین کشاورزی از جمله آبیاری‌های قطره‌ای و بارانی است.

نجاتی بیان کرد: در این زمینه دولت در جهت تشویق کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین آبیاری اقدام به تخصیص اعتبارات بلاعوض 85 درصدی به کشاورزان کرده است.

فرماندار شوش گفت: باید در جهت بالا بردن تولید، کیفیت محصولات تولیدی، افزایش بهره وری، گام‌های اساسی برداشته شود و این مهم جز با مکانیزه کردن بخش کشاورزی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه خواستار تسریع در امر سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های عمرانی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان شد.

با توجه به نقش تولیدات کشاورزی و دامی، بخش روستایی در رشد اقتصاد ملی، ضرورت توسعه این بخش بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار