تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۸۳۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معافیت شرکت‌ها و فعالان بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام از ماليات و عوارض ارزش افزوده
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: شرکت ها و فعالان بازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خميني(ره)، از معافیت پرداخت ماليات و عوارض ارزش افزوده برخوردار شدند.

عبداللهی، با اشاره به برنامه حقوقی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهارکرد: بر اين اساس كليه اشخاص حقيقي و حقوقي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره)، كه با اخذ مجوز فعاليت از مديريت منطقه ویژه مبادرت به فعاليت می‌کنند، مقيم محسوب شده و فعاليت‌هاي آنان مشمول مقررات پرداخت ماليات و عوارض موضوع قانون ماليات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

وی افزود: اخذ مجوز فعاليت از منطقه ویژه اقتصادی و بهره‌مندي از معافيت مذکور، ضمن کاهش قیمت تمام شده ارایه خدمات نسبت به قبل (به میزان 8%) و ايجاد مزيت رقابتي نسبت به فعاليت‌هاي مشابه در خارج از منطقه، افزایش رضایتمندی بازرگانان، صاحبان کالا و سرمايه‌گذاران و جلب مشتریان جدید را براي فعالان اقتصادي منطقه به دنبال خواهد داشت.

عبدالهی تصریح کرد: مبادله كالا و خدمات في‌ ما بين فعالان اقتصادي منطقه ويژه در داخل محدوده اين منطقه مشمول ماليات و عوارض ارزش افزوده نبوده اما عرضه كالا و خدمات با اشخاص واقع در قلمرو گمركي يا فعالان اقتصادي مقيم كه مجوز فعاليت از مديريت منطقه را اخذ نکرده اند، مشمول معافيت ماليات و عوارض ارزش افزوده نخواهد بود.

وی بیان کرد: تبدیل مجتمع بندری امام خمینی(ره) به منطقه ویژه اقتصادی از ابتدای مردادماه سال 90، ضمن اعمال رژیم حقوقی ویژه گمرکی و بازرگانی، زمینه مساعد را برای فعالیت بیشتر بازرگانان و صاحبان کالا فراهم می کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار